شناسهٔ خبر: 34357 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور:

توسعه سیستم حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است/ قطار ریل‌باس تهران- قزوین با کمترین هزینه راه‌اندازی شده است

علی خدایی مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور گفت: توسعه سیستم حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی بوده و قطار ریل بأس تهران – قزوین نیز با کمترین هزینه و زمان سفری مناسب به همین منظور پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی خدائی مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور با اشاره به ویژگی‌های ممتاز استفاده از سیستم حمل‌ونقل ریلی و مزایای آن گفت: سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی و افزایش میزان بهره‌برداری از آن است.

وی افزود: کاهش ۷ برابری مصرف سوخت، ایمنی بیش از ۵۰ برابر و آلودگی ۲۰ برابری کمتر هوا، بخشی از مزایای این سیستم حمل‌ونقلی بوده که می‌تواند بستر سفری ایمن را برای هم‌میهنان عزیز فراهم کند.

خدایی با بیان این مطلب که کاهش فوق‌العاده اشغال سطح زمین نسبت به بسترهای حمل‌ونقل جاده‌ای یکی دیگر از مزایای راه‌آهن است، عنوان کرد: سهم ناچیز در آلودگی صوتی و ظرفیت بالای جابه‌جایی مسافر و کالا از جمله ویژگی‌های قابل‌توجه ریل است.

خدایی با اشاره به ترافیک بالای محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه مسیر قزوین – کرج – تهران گفت: شرکت راه‌آهن در این خصوص علاوه بر قطارهای مسافربری معمول، قطار ریل بأس حومه‌ای تهران – قزوین را جهت پوشش زمان اوج ترافیک جاده‌ای در این مسیر راه‌اندازی کرده که مردم بتوانند با کمترین هزینه و زمانی مناسب از آن استفاده کنند.

مدیرکل راه‌آهن منطقه شمالغرب کشور بیان کرد: لزوم اطلاع رسانی وسیع در خصوص اعلام زمان حرکت قطارهای محور قزوین – تهران، قزوین – مشهد و بلعکس حائز اهمیت است تا هم استانی‌های عزیز بتوانند با برنامه‌ریزی دقیق و تهیه بلیت از خدمات حمل‌ونقل ریلی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه یادآور شد: هم‌وطنان و هم استانی‌های گرامی می‌توانند از طریق آژانس‌های مسافرتی به صورت حضوری و یا درگاه الکترونیکی سایت www.rai.ir نسبت به تهیه بلیت اقدام نمایند و از خدمات مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند گردند.

نظر شما