شناسهٔ خبر: 3440 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

دکتر حناچی خبر داد:

وزارت راه جلوی تخریب بزرگ‌ترین خانه‌ تهران را گرفت

پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی از صدور دستور توقف هر گونه عملیات درباره‌ «بزرگترین خانه‌ی تهران» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «پیروز حناچی»، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با ارزشمند خواندن خانه‌ «ثابت پاسال» یا «کاخ ورسای ایران» به ایسنا گفت: در حال حاضر به دنبال انجام پیگیری‌های مورد نیاز برای این بنای تاریخی، از شهرداری تهران خواسته‌ایم اگر پروانه‌‎ای برای این خانه صادر شده است، مستندات خود درباره‌ی آن را به ما اعلام کند. همچنین دستور توقف انجام هر عملیاتی برای این خانه‌ ارزشمند را به شهرداری اعلام کرده‌ایم.

او تاکید کرد: شهرداری تهران تا زمانی‌که اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را برای ما ارسال نکند، نمی‌تواند دربابره‌ی بزرگترین خانه‌ی تهران کاری انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نشدن این بنای ارزشمند در فهرست آثار ملی به دلیل در اختیار قرار داشتن آن توسط برخی نهادهای خاص گفت: هنوزاز شهرداری تهران درباره‌ی موارد خواسته شده از ثابت پاسال جوابی دریافت نکرده‌ایم و تا زمانی که شهرداری اطلاعات نداده است، آن‌ها اجازه‌ی کار ندارند.

او همچنین به حساسیت دستگاه‌های دیگر درباره‌ی این موضوع اشاره کرد و اضافه کرد: باید نسبت به این حساسیت‌ها نیز پاسخگو باشیم.

کاخ ثابت پاسال یا «بزرگترین خانه تهران» با متراژی بیش از 11 هزار متر مربع براساس طرح تفصیلی تهران می‌تواند تبدیل به مجتمع 9 طبقه با کاربری‌های اداری‌، تجاری و مسکونی باشد؛ بنایی تاریخی که پس از انقلاب اسلامی تاکنون هنوز از سوی میراث فرهنگی نه به عنوان یک بنای ارزشمند معرفی شده و نه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، البته به نظر می‌رسد جور کم‌کاری متولی این بنای تاریخی و ارزشمند را معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به دوش می‌کشد و پیگیر جلوگیری از تخریب این بنای تاریخی است.

نظر شما