شناسهٔ خبر: 34412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

پیشرفت ۲۵ درصدی محور ارتباطی اتصال لنده به راه اصلی پاتاوه- دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد

بازدید همزمان با دهه فجر، استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از محورهای ارتباطی شهرستان لنده بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، طی این بازدیدها درصد پیشرفت فیزیکی و مشکلات پروژه‌های حوزه راه شهرستان لنده از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: محور ارتباطی اتصال لنده به راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول ۱۲ کیلومتر از جمله پروژه‌های مهم در این شهرستان است که در سه قطعه در حال اجرا است.

محمد راستا مبلغ قراردادهای منعقد شده این پروژه را سرجمع ۱۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: محل تأمین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی از ماده ۱۸۰ است و از جمله راه‌های اصلی درجه یک است.

 راستا در ادامه گفت: پروژه مذکور ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اجرای این طرح فاصله لنده با مرکز استان در مقایسه با حال حاضر ۲۰ کیلومتر و نسبت به مرکز شهرستان ۵ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

دومین پروژه مورد بررسی در حوزه راه در این شهرستان، پروژه لنده -تشان – خوزستان به طول ۳۶ کیلومتر است که مطالعات فنی و طرح توجیه اقتصادی انجام و در مرحلهٔ پیگیری مجوز کمیسیون ۲۱۵ برای جذب اعتبارات از منابع ملی هستیم.

وی بیان کرد: در صورت اجرایی شدن و بهره‌برداری از این محور فاصله مرکز استان به خوزستان ۸۰ کیلومتر و به همین اندازه مرکز استان به شهرستان بهمئی کاهش خواهد یافت.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از پروژه فوق عبور و مرور هم استانی‌های عزیز از شهرستان لنده و بهمئی از درون استان انجام می‌گیرد و دیگر نیازی نیست از طریق راه‌های ارتباطی دیگر استان‌ها انجام گیرد که این امر موجب کاهش هزینه سوخت، صرف جویی در وقت و افزایش ایمنی در تردد خواهد شد.

 مدیریت ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی در آخر گفت: پروژه لنده به سمت چاروستا به طول ۱۲ کیلومتر از دیگر پروژه‌های مورد بررسی حوزه راه در این بازدید بوده، که اعتبار اولیه آن ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است و ۷ روستا از این محور بهره‌مند خواهد شد.

لازم به ذکر است طرح فوق باعث ارتباط شهرستان لنده به بخش قلعه رئیسی نیز می‌شود که این کاهش چشم‌گیر طول مسیر را در پی خواهد داشت.

نظر شما