شناسهٔ خبر: 34426 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

وجه تمایز ایران و سایر کشورها در سامانه‌های هوشمند/ هدف از هوشمندسازی راه‌ها دستیابی به جامعه هوشمند است

درجمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجه تمایز ایران با سایر کشورها در اجرای سیستم‌های هوشمند گفت: قرار گرفتن تمام اطلاعات در اختیار مردم وجه تمایز ما به شمار می‌رود و هر شهروندی می‌تواند با مراجعه به این سامانه‌ها برای خود تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه دومین همایش سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی‌های مدیریت شهری اکنون در تمام جهان حوزه ریل، هوا، جاده و دریا با توجه بسیار روبه رو شده و در ایران نیز امکانات گسترده‌ای برای یکپارچه کردن سیستمهای درون و برون شهری و همچنین در بخش مدیریتی در زمینه امکان هوشمند کردن حمل و نقل را فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال در خصوص هوشمند کردن راها با نصب بیش از ۲ هزار دوربین جدید برای مدیریت راه‌ها سیستم کنترل بار و کنترل کامیون‌ها با بار غیرمجاز و همچنین شناسایی تخلف رانندگان با ایجاد سامانه هوشمند ادامه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجه تمایز ایران با سایر کشورها در اجرا سیستم‌های هوشمند گفت: قرار گرفتن تمام اطلاعات در اختیار مردم وجه تمایز ما به شمار می‌رود و هر شهروندی می‌تواند با مراجعه به این سامانه‌ها برای خود تصمیم گیری کنند.

آخوندی یادآورشد: فارغ از اینکه مردم می‌توانند از طریق دوربین‌ها وضعیت آب و هوای جاده‌ها را ملاحظه کنند، هم اکنون بین سیستم جاده‌ای و هواشناسی ارتباط برقرار شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هدف از ایجاد سامانه‌های حمل و نقل هوشمند به دلیل توسعه فناوری و مدیریت نیست، بلکه ایجاد یک جامعه هوشمند است.

نظر شما