شناسهٔ خبر: 34464 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنچاری درجمع خبرنگاران:

کاهش زمان خدمات‌دهی به کشتی‌ها در بنادر استان بوشهر/ رشد۳۳ درصدی بندرعسلویه درعملیات تخلیه و بارگیری

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای تسریع در ارائه خدمات رسانی به کشتی‌ها در بنادر استان بوشهر مدت زمان خدمات دهی به کشتی‌های نفتکش از ۸۶ ساعت به ۶۱ ساعت و کشتی‌های کانتینری از ۲۷ ساعت به ۱۷ ساعت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بندربوشهر، محمدمهدی بنچاری در جمع خبرنگاران استان بوشهر را از دریایی‌ترین استان‌های مرزی کشور دانست و با بیان اینکه این استان با خلیج فارس بیش از ۹۳۷ کیلومتر مرزدریایی دارد، اظهار داشت: استان بوشهر بیشترین مرز دریایی با این آبراه مهم و استراتژیک را دارد.

وی جایگاه بنادر استان بوشهر در تخلیه و بارگیری کالا را مهم دانست و تاکید کرد: ۵۱ درصد تجارت دریایی و ۷۲ درصد محصولات نفتی کشور از بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر سهم تخلیه و بارگیری محصولات کانتینری استان بوشهر را ۱۱ درصد کل کشور دانست و افزود: استان بوشهر در تخلیه و بارگیری کالای کانتینری دارای رتبه دوم در بین بنادر ایران است.

بنچاری سهم بنادر استان بوشهر در تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی را ۱۱.۱ درصد دانست و خاطر نشان کرد: بندرخارگ در عملیات تخلیه و بارگیری محصولات و کالاهای نفتی ۶۳ درصد رشد داشته و این رشد در بندر عسلویه ۳۳ درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۱۰ ماه امسال در بندر بوشهر ۲۵ درصد کاهش و در بندر گناوه پنج درصد افزایش یافته افزود: ۱۳۰ میلیون تن کالا در بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر در ۱۰ ماهه امسال تخلیه و بارگیری شده است.

بنچاری با بیان اینکه در این مدت ۲۴۱ هزار تی. ای. یو کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۱۲۰ میلیون تن محصولات نفتی و ۱۰ میلیون تن کالاهای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه شناسنامه و کارت دریانوردی ۳۲ درصد دریانوردان کشور در استان بوشهر صادر شده است از فعال بودن ۱۱ بندر در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: شناسنامه ۱۱ هزار شناور که ۵۳ درصدکل شناورها است در بنادراستان بوشهر ثبت شده است.

بنچاری با اشاره به فعالیت مراکز تجسس و نجات دریایی در بنادر استان بوشهر افزود: شش مرکز تجسس و نجات دریایی در استان بوشهر برای رسیدگی به حادثه دیدگان در خلیج فارس فعالیت می‌کند که در پهنه خلیج فارس به طول ۹۳۷ کیلومتر خدمات رسانی می‌کند.

وی از کاهش زمان خدمات به کشتی‌ها خبرداد و گفت: در راستای تسریع در ارائه خدمات رسانی به کشتی‌ها در بنادر استان بوشهر زمان سرویس تایم به کشتی‌های نفتکش از ۸۶ ساعت به ۶۱ ساعت و کشتی‌های کانتینری از ۲۷ ساعت به ۱۷ ساعت کاهش یافت.

نظر شما