شناسهٔ خبر: 34478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

افتتاح ۵۶۷ واحد مسکن مهر استان مرکزی در دهه فجر/ پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه ۳۳۶ واحدی بافت فرسوده اراک/ اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در اراک و ساوه

شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه طی دهه فجر ۴۸۷ واحد مسکن مهر در ساوه و ۸۰ واحد در خمین به بهره‌برداری رسید از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه ساماندهی سکونتگاه غیررسمی اراک در کوی سجادیه با مشارکت شرکت آرمان ساز خبر داد.

مجید شارقی، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افتتاح در مجموع ۵۶۷ واحد مسکن مهر استان طی دهه فجر امسال خبر داد و عنوان کرد: طی دهه فجر ۴۸۷ واحد مسکن مهر در ساوه، و ۸۰ واحد در خمین به بهره‌برداری رسید. از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در تعهد ما تمام واحدها در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر تحویل داده شده است.

شارقی همچنین به تشکیل ستاد بازآفرینی شهری و انجام پروژه‌های ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان اشاره کرد و گفت: در اراک با مشارکت شرکت آرمان‌ساز در حال انجام پروژه ۳۳۶ واحدی در بافت فرسوده هستیم که به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است. ابن پروژه که با زیربنای کلی ۴۸ هزار متر مربع در کوی سجادیه اراک واقع است شش بلوک مسکونی را شامل می‌شود و تا پااین سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه حداقل ۱۸ تا ۲۰ درصد منطقه شهری استان شامل بافت فرسوده  و سکونتگاه غیررسمی است، افزود: غیر از اراک، ساوه و خمینی نیز دارای سکونتگاه‌های غیررسمی هستند و که درحال انجام طرح‌های بازآفرینی درآنها هستیم.

شارقی گفت: طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای اراک و ساوه به مساحت ۷۱۲ هکتار تهیه شده و طرح های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای اراک، ‌خمین، دلیجان، محلات، شازند، تفرش، نراق و مامونیه تهیه شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: تاکنون محدوده‌های بافت های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و محدوده ناهمگون شهری در داخل شهرها و بافت های تاریخی در ۱۷ شهر استان تهیه و تصویب شده و دربخش بسترسازی نیز به عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با شهرداری‌های اراک، ساوه، مامونیه و سازمان نظام مهندسی برای اعمال تخفیفات عوارض پرداخته‌ایم و جلسه‌های آموزشی متعددی را برگزار کرده‌ایم.

نظر شما