شناسهٔ خبر: 34489 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

آموزش، اولویت تمامی برنامه‌های توسعه‌ پایدار در جهان است/ شتاب در عملیات اجرایی ستاد ملی بازآفرینی با بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی

سعداله نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو آموزش را اولویت تمامی برنامه‌های توسعه‌ پایدار در جهان دانست و گفت: ستاد ملی بازآفرینی قطعا با استفاده از تجربیات جهانی از طریق سازمان یونسکو می‌تواند عملیات اجرایی برای اهداف خود را شتاب دهد.

سعد‌اله نصیری قیداری دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی در خصوص نحوه همکاری این بخش با ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اعلام کرد: کمیسیون ملی یونسکو علاوه بر حوزه مدیریت شهری، بازآفرینی شهری و مرمت و احیای بناهای ارزشمند می‌تواند در بخش آموزش از همکاری بسیار خوبی با این ستاد برخوردار باشد.

نصیری قیداری در ادامه با تأکید بر اهمیت امر آموزش در پیشبرد برنامه‌های همه‌جانبه در کشور به ویژه حوزه بازآفرینی مناطق ناکارآمد بیان کرد: با توجه به مطالبات امروز در جهان می‌توانیم بگوییم که قطعا آموزش در هر حوزه‌ای نقش داشته و همه مردم اعم از مسئولین، سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران و ... می‌توانند به کمک آن به آخرین اطلاعات روز دنیا دست یابند.

وی اضافه کرد: ما در هر حرفه، صنف، مسئولیت و شغلی باید به روز شویم چرا که جهان هر لحظه دچار تغییر و تحول خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول هدف چهارم چارچوب عمل توسعه پایدار سازمان ملل (که اجرای آن بر عهده سازمان یونسکو گذاشته شده است) در یونسکو بحث آموزش بوده که اولویت تمامی اهداف توسعه جهانی مطرح شده است.

نصیری قیداری ادامه داد: آموزش نه تنها مهم است بلکه اساس کار ۱۶ هدف دیگر چارچوب توسعه پایدار به شمار می‌رود، قطعا هیچ‌یک از اهداف به نتیجه نخواهد رسید مگر آنکه از آموزش لازم برخوردار باشد.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو همچنین درخصوص تأثیر تفاهم‌نامه مبادله شده با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در بیست و هشتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اعلام کرد: خوشبختانه در ستاد ملی بازآفرینی اتفاقات بسیار خوبی در حال رخ دادن است، این ستاد قطعا با استفاده از تجربیات جهانی می‌تواند عملیات اجرایی برای اهداف خود را شتاب دهد.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که خوشبختانه ما در فلسفه تعلیم و تربیت بسیار غنی هستیم گفت: با این وجود باید در ساخت و ساز، رفتارها و عملکردها از تجارب جهانی استفاده کنیم.

نصیری قیداری ادامه داد: قصد داریم با کمک تفاهم‌نامه امضا شده همکاری خوبی را در این حوزه با ستاد ملی بازآفرینی داشته باشیم، قطعا تجربیاتی که در ساخت و ساز جهان در حوزه حمل و نقل، شهرسازی، فضاسازی شهری، محیط زیست، تغییر اقلیم و ... رخ می‌دهد به عنوان تجربیات جهانی برای ما مهم خواهد بود و تفاهم‌نامه ما با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز بر این اساس بسته شده است./  

نظر شما