شناسهٔ خبر: 34498 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

موسوی خبر داد:

۵.۶ میلیون تن‌کالا و ۶۸۰۰ کانتینردر بنادرقشم جابجا شد/ ترابری ۱۱میلیون نفر سفر در مسیردریایی جزیره عجایب هفتگانه

بندر قشم مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۵.۶ میلیون تن انواع کالا در این بنادر و ترابری ۱۱ میلیون نفر سفر در مسیرهای داخلی بین قشم و سرزمین اصلی طی ده ماه نخست سال ۹۵ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسزازی،به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی با ارایه عملکرد بنادر قشم در بخش های کالا و مسافر از آغاز سال ۹۵ تا ابتدای بهمن ماه جاری، گفت: طی این مدت، ۵ میلیون و ۵۷۸  هزار و ۱۸۷ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این میزان، ۵ میلیون و  ۴۸۶ هزار و ۹۰۷ تن مربوط به مواد غیر نفتی و ۹۱  هزار و ۲۸۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات و واردات بیش از ۱۶۰ هزار تن کالا  
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی ۱۶۳ هزار و ۴۳۲ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره، سخن به میان آورد و افزود: ۹۶ هزار و ۶۳۸ تن کالای صادراتی و ۶۶ هزار و ۷۹۴ تن محموله های وارداتی طی این مدت جابجا شد.

موسوی عمده این محموله های تجاری را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو اعلام کرد.

وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۵ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۳۷۴ تن اعلام کرد.

این مقام مسؤول همچنین اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۱۱ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۳ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.

جابجایی بیش از ۱۱۰۰ نفر در مسیر دریایی خصب- قشم
وی به عملکرد خط مسافری بین المللی خصب- قشم نیز اشاره کرد و افزود: با گذشت شش ماه از راه اندازی این خط و انجام ۳۳ سفر دریایی، یک هزار و ۱۶۳ نفر مسافر در این مسیر جابجا شده اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۵۶ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

تخلیه و بارگیری بیش از ۶.۸ هزار TEU کانتینر
این مقام مسؤول از تخلیه و بارگیری شش هزار و ۸۴۰ TEU کانتینر در ده  ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

تردد بیش از ۲۲۳ هزار فروند شناور
موسوی در همین رابطه خاطرنشان کرد: طی ده ماهه نخست سال جاری، تردد ۲۲۳ هزار و ۳۰۱ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: از این تعداد، ۱۴۶ هزار و ۸۹۶ فروند شناور باری و ۷۶ هزار و ۴۰۵ فروند شناور مسافری بوده است.

نظر شما