شناسهٔ خبر: 34501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون رئیس‌جمهور؛

بزرگراه یاسوج ــ شیراز کلنگ‌زنی شد

کلنگ زنی با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بزرگراه یاسوج - شیراز به طول ۸ کیلومتر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دو قطعه اول این پروژه ۱۷۵ میلیارد ریال و دومین قطعه ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، اظهار کرد: این پروژه تنها پروژه است که به عنوان اقتصاد مقاومتی تبدیل شده و قابلیت تبدیل شدن به آزادراه را دارد.

محمدعلی علیمردانی طی آیین گفت: جای خوشحالی دارد که در دولت تدبیر و امید با همه مشکلات و تحریم‌ها، در استان کهگیلویه و بویراحمد کارهای بزرگی از جمله کلنگ‌زنی همین محور در حال انجام است.

علیمردانی با اشاره به اینکه من در این استان، اثری از تحریم را حس نکردم، افزود: این نشان‌دهنده این است که با وجود هر نوع مشکل و سختی کار ما و راه ما با سرعت در جریان است.

وی تأکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه فاصله ارتباطی یاسوج – شیراز ۳ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هزینه راه‌سازی در استان با توجه به کوهستانی بودن منطقه نسبت به میانگین کشوری بالاست، گفت: وزارت راه و شهرسازی طرحی را در دست اجرا دارد که همه بزرگ‌راه‌ها را به آزادراه تبدیل کند که در این راستا پروژه مذکور را جهت تبدیل به آزادراه به وزارتخانه معرفی کردیم.

علیمردانی مدت‌زمان اجرای قطعه اول به طول ۴ کیلومتر را ۲۶ و قطعه دوم را نیز به طول ۴ کیلومتر را ۲۲ ماه مطرح کرد.

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان کرد: این جاده استانی نیست بلکه تأثیرات ملی دارد زیرا کل کشور را به طور قطری به هم وصل می‌کند.

وی تصریح کرد: استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، بهداشت و درمان و فرهنگ ارتباط زیادی باهم دارند.

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین نیاز استان احداث جاده است، عنوان کرد: از کشور عقب هستیم و در حالی که ما به دنبال احداث جاده اصلی هستیم سایر استان‌ها دنبال آزادراه بودند.

وی با بیان اینکه وقتی در کشور دنبال بزرگراه بودند ما دنبال احداث راه روستایی بودیم، بیان کرد: ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد که بخش اعظمی از آن در این دولت افتتاح شد.

خادمی افزود: در صورتی که بر اساس قانون باید در ورودی شهرها ۲۰ کیلومتر و در مرکز استان ۳۰ کیلومتر بزرگراه ایجاد کنیم و این آمار باید به ۳۷۰ کیلومتر ارتقا یابد.

نظر شما