شناسهٔ خبر: 34505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمحال و بختیاری انجام شد:

آغاز رفع نقطه حادثه‌خیز محور شهرکرد - شلمزار/ انجام عملیات راهداری در مسیر بروجن- مبارکه

راهداری عملیات رفع نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های خطرناک و اصلاح عیوب هندسی راه محور شهرکرد – شلمزار حدفاصل سه‌راهی شمس‌آباد تا سه‌راهی امیرآباد در چهارمحال و بختیاری آغاز شد، این در حالیست که به منظور افزایش ایمنی در تردد و افزایش ناحیه عاری از مانع در مسیر بروجن – مبارکه، تعریض و خاک‌ریزی کناره مسیر و خاک‌ریزی محل‌های با ارتفاع بیش از ۱/۵ متر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، مهدی مولائی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کیار با اعلام این خبر گفت: به منظور بالا بردن ایمنی در تردد وسایل نقلیه، با تلاش شبانه‌روزی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مشارکت بخش خصوصی در منطقه، عملیات حذف اولین نقطه حادثه‌خیز و ترانشه ریزشی محور شهرکرد – شلمزار حدفاصل سه‌راهی شمس‌آباد تا سه‌راهی امیرآباد با کلنگ‌زنی باند دوم این محور آغاز شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کیار ضمن اشاره به حجم ۳۰ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری تصریح کرد: این پروژه پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات خاک‌برداری آن به اتمام برسد.

وی اظهار امیدواری کرد: با انجام این ترانشه برداری ضمن حذف نقطه کور جاده‌ای تسهیل در عبور و مرور جاده‌ای و رفع ترافیک‌های احتمالی ناشی از ریزش کوه انجام خواهد گرفت.

شایان ذکر است با توجه به ترافيک روزافزون محور شهرکرد – شلمزارناغان  به سمت خوزستان و کافی نبودن محور موجود احداث باند دوم با موافقت وزير راه و شهرسازي شروع شده است که اتمام و بهره‌برداری از این پروژه در کاهش بروز تصادفت و تلفات جانی نقش بسیار مؤثری خواهد بود.

همچنین اسماعیل داورپناه سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بروجن با اعلام این خبر گفت: با عنایت به چهار خطه شدن محور بروجن – مبارکه و افزایش سرعت خودروها نوع تصادفات در این محور به واژگونی تبدیل گردیده است، به همین منظور اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بروجن اقدام به افزایش عرض شانه راه، اصلاح شیب شیروانی کناره راه و خاک‌ریزی لبه پرتگاه‌ها نمود، این عملیات از مورخ ۹۵/۱۰/۵ آغاز و در حال حاضر ۳ کیلومتر از مسیر آماده بهره‌برداری شده و ادامه کار در طول ۱۵ کیلومتر از مسیر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: طی این عملیات تعداد ۵ دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر، یک دستگاه بلدوزر و دو دستگاه گریدر مشغول به کار است.

داورپناه به محدوده فعالیت راهداری این اداره اشاره کرد و گفت: راهداری شهرستان بروجن با مرکزیت بروجن و در محور بروجن تا منطقه سفیددشت، گردنه قامشلو، محور بروجن- شهرضا به طول ۱۳ کیلومتر، بروجن- لردگان قبل از تونل الغدیر و از سه‌راهی زوردگان تا سه‌راهی ماموره به ارائه خدمت می‌پردازد.

شایان ذکر است: اکیپ‌های راهداری در طول محورهای مواصلاتی استان مخصوصاً در گردنه‌ها و نقاط سخت گذر چهارمحال و بختیاری در تمام طول سال فعال هستند این اکیپ‌ها مسئولیت‌هایی مانند برف‌روبی، نمک‌پاشی، قنوزنی، نظافت علائم، ترمیم روشنایی‌ها و ارائه خدمات موردنیاز در هنگام بارش برف یا سایر موارد در اسرع وقت به مسافران جاده‌ای را بر عهده دارند.

نظر شما