شناسهٔ خبر: 34512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرکرد خبر داد:

پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله‌های رها شده در حریم راه‌های چهارمحال و بختیاری

پاکسازی حریم راه سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرکرد گفت: زباله‌های رها شده در حدود ۴۰۰ کیلومتر از محورهای شهرستان شهرکرد جمع‌آوری، پاک‌سازی و معدوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، زباله‌های رها شده در حدود ۴۰۰ کیلومتر از محورهای شهرستان شهرکرد جمع‌آوری، پاک‌سازی و معدوم شدند.

علیرضا مالکی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد با اعلام این خبر گفت: به منظور حفظ محیط‌زیست و صیانت و نگهداری از آن برای آیندگان و همچنین زیباسازی محورهای مواصلاتی استان، این اداره در اقدامی خودجوش و هر سه ماه یک‌بار نسبت به جمع‌آوری و پاک‌سازی زباله‌های رها شده در حدود ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و معدوم نمودن آن اقدام می‌نماید.

وی گفت: این عملیات که در شروع هر فصل از سال و در مقاطع مختلف توسط راهداران این شهرستان انجام می‌گردد که طی هر مرحله نیز بیش از ده تن زباله و لاستیک‌های ضایعاتی خودروها و... جمع‌آوری و معدوم می‌شود

مالکی تصریح کرد: این زباله‌ها که توسط عده معدودی از رانندگان، مسافرین و گردشگران در طبیعت کنار محورها و داخل دهانه پل‌ها رها شده است علاوه بر از بین بردن محیط‌زیست، منظره ناخوش آیندی را در محورهای مواصلاتی ایجاد می‌نمایند.

شایان ذکر است: این عملیات با همت و تلاش بیش از ۳۰ نفر از راهداران در قالب ۴ اکیپ به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر از تاریخ دوم بهمن‌ماه تا دهم بهمن‌ماه سال جاری انجام گردید.

نظر شما