شناسهٔ خبر: 34522 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

هواپیمایی ایران و ایرلند نخستین قرارداد همکاری را امضا کردند

سازمان هواپيمايي كشوري سازمان هواپیمایی کشوری از امضای نخستین قرارداد همکاری با ایرلند برای نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، صدور گواهینامه فنی و تعمیر و نگهداری خبر داد.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، «محمدجواد تقوایی» معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری و «رالف جیمز» مدیرکل مقررات و ایمنی پرواز ایرلند صبح امروز (چهارشنبه) برای نخستین بار قرارداد همکاری ایران و ایرلند را امضا کردند.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام كرد: با امضای این قرارداد، مسئولیت های کشور ثبت کننده وسایل پرنده (ایرلند) به طرف بهره بردار (ایران) در محدوده ضمائم ۶،۱ و ۸ از پیمان شیکاگو درباره نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و صدور گواهینامه کارکنان فنی و عملیاتی (کروی پرواز) و گواهینامه های وسیله پرنده در ایران منتقل می شود.

در ادامه گزارش اين سازمان آمده است: در چارچوب این قرارداد همکاری، زمینه بهره برداری و عملیات پروازی از ناوگان ثبت اروپایی توسط شرکت های ایرانی ایجاد می شود و بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی ایرانی می توانند متناسب با شرایط و دامنه فعالیت خود، با شرکت های هواپیمایی یا اجاره دهنده ایرلندی قراردادهای همکاری یا بهره برداری امضا کنند. بسیاری از شرکت های بزرگ و بنام دنیا طرف قرارداد با ایرلندند.

شرکت آسمان زمینه اجاره هفت فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰neo (اجاره به شرط تملیک) را در دستور کار قرار داده است و به محض ثبت این هواپیماها توسط هواپیمایی کشوری ایرلند و ورود آنها به ایران، مفاد این قرارداد برای این هواپیماها قابل اجرا می شود.

نظر شما