شناسهٔ خبر: 34557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح دو پروژه در حوزه راه وشهرسازی شهرستان کلیبر

افتتاح لکه‌گیری به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع به ضخامت ۱۰.۳سانتی متر و روکش آسفالت به ضخامت ۵ سانتی متر می‌باشد. و زیرسازی سه راهی امیرآباد به مساحت ۳۱۳۷ مترمربع به ضخامت ۲۰ سانتی متر و آسفالت به ضخامت متوسط ۸.۹ سانتی‌متر می‌باشد. کل اعتبار هزینه شده به ۳.۵ کیلومتر بالغ بر ۴۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد و این پروژه جزء پروژه‌های ملی است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجانشرقی  ، سرپرست اداره راه و شهرسازی کلیبر گفت: همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان، پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت ۳.۵ کیلومتر از انتهای حوزه آبش احمد – هوراند و زیرسازی و آسفالت سه راهی امیرآباد در شهرستان کلیبردر بخش آبش احمد افتتاح گردید. نصراله طاهر کلوانق افزود: کل حوزه آبش احمد – هوراند ۹ کیلومتراست که در سال ۹۴ عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت آن شروع شده و در سال ۹۵ به اتمام رسیده است که ۵.۵ کیلومتر آن قبلاً افتتاح گردیده بود و ۳.۵ کیلومتر آن نیز در دهه فجر امسال افتتاح گردید.

همچنین لکه‌گیری به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع به ضخامت ۱۰.۳سانتی متر و روکش آسفالت به ضخامت ۵ سانتی متر می‌باشد. و زیرسازی سه راهی امیرآباد به مساحت ۳۱۳۷ مترمربع به ضخامت ۲۰ سانتی متر و آسفالت به ضخامت متوسط ۸.۹ سانتی‌متر می‌باشد. کل اعتبار هزینه شده به ۳.۵ کیلومتر بالغ بر ۴۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد و این پروژه جزء پروژه‌های ملی است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی کلیبر گفت: همچنین پروژه بهسازی و شن‌ریزی راه روستایی پیراماشان در شهرستان کلیبر نیز افتتاح گردید.

طاهر کلوانق افزود: این پروژه در سال ۹۵ شروع و به اتمام رسیده است و اعتبار هزینه شده بالغ بر ۱۲۰۰میلیون ریال می‌باشد که ۳۰۰میلیون ریال آن از محل خودیاری تامین شده است .

به گفته وی عملیات اجرا شده شامل یک لایه شن‌ریزی به طول۲.۶کیلومتر و به عرض ۶.۵ متر و به ضخامت ۲۰ سانتی‌متر می‌باشد.

 این روستا در فاصله ۳۳ کیلومتری از شهر کلیبر و در بخش آبش احمد واقع شده است و براساس سرشماری سال ۹۰ جمعیت آن تقریبا ۷۰نفر و ۱۸ خانوار می‌باشد.

نظر شما