شناسهٔ خبر: 34562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان ارشد كشور:

۲۲ واحد مسكونی به معلولان گلستان در دهه فجر واگذار شد

افتتاح مدیركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد: همزمان با ایام دهه فجر ۲۲ واحد مسكونی در شهرهای گرگان، نگین شهر و بندرگز به خانواده های گلستانی كه دارای دو معلول و بیشتر هستند، اعطا شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس"ابراهیم مبارك قدم" روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها با حضور مسئولان كشوری و نمایندگان مجلس، به خبرنگاران گفت: واحدهای مذكور از محل پروژه‌های مسكن مهر به این خانواده‌ها واگذار شده كه شامل ۱۳ واحد در نگین‌شهر، یك واحد در بندرگز و ۸ واحد در گرگان می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر اعطای این واحدها، كلنگ ساخت ۵ واحد در كردكوی و ۲ واحد در آزادشهر هم، امروز زده شد.

مبارك قدم اضافه كرد: كمیته راهبری تفاهم‌نامه منعقده؛ پرداخت سهم آورده متقاضیان را برعهده داشته و مددجویان فقط اقساط تسهیلات كم بهره واحدها را اعطا می‌كنند.

وی توضیح داد: اعطای این خدمات حاصل تفاهم‌نامه منعقده میان بنیاد مستضعفان و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسكن از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی كشور و انجمن خیرین مسكن ساز ایران بوده كه در سال ۹۳ با هدف تامین مسكن خانوارهای دارای دست كم دو معلول واجد شرایط و تحت پوشش سازمان بهزیستی به امضا رسید.

مبارك قدم با اشاره به اینكه تامین زمین و ساخت واحدهای مسكن مهر در این تفاهم‌نامه برعهده راه و شهرسازی بوده است، افزود:به استناد این تفاهم‌نامه، مقرر شد زمین و واحد مسكونی برای ۹۴ خانوار گلستانی واجد شرایط شامل ۶۵ واحد مسكونی و ۲۹ قطعه زمین در استان تامین شود.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان، واگذاری بقیه واحدهای مسكونی را در دست اقدام بیان كرد و گفت: هم اینك ۵ واحد در علی آباد كتول آماده افتتاح است و ۳۸ واحد دیگر هم تا شش ماهه اول سال ۹۶ تحویل متقاضیان می‌شود.

مبارك قدم اظهار كرد: زمین مورد نیاز ۲۴ واحد از ۲۹ واحد نیز تامین شده و بقیه در دست اقدام قرار دارد.

نظر شما