شناسهٔ خبر: 34576 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

بهسازی بافت ناکارآمد کرمانشاه با پرداخت تسهیلات ۱۱ درصدی/ پاسخ تقاضای مسکن را درون شهرها می‌دهیم/ تاکید بر اتصال قطار شهری کرمانشاه به راه‌آهن استان/ رجوع به بافت‌های قدیمی در امر توسعه مسکن

آخوندي در جمع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد حمل‌ونقل یکپارچه هدف اصلی ما در حوزه حمل‌ونقل استان کرمانشاه است گفت: با توجه به توافقات انجام‌شده به دنبال آن هستیم که چگونه قطار شهری را به راه‌آهن استان وصل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه بازدید از بافت ناکارآمد و همچنین محلات تاریخی شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم مردم  کمابیش با رویکرد ما در این زمینه آشنا هستند که تمام تأکیدمان برای توسعه مسکن بازگشت به همین بافت‌های دارای تاریخ است. بافت‌هایی که هویت ما را به ما یادآوری کرده و امکان زندگی به سبک خودمان را برای ما فراهم می‌کند.

آخوندی بهسازی و بازآفرینی بافت‌های داخل شهری را بحث اصلی این حوزه دانست و گفت: خوشبختانه در این زمینه فعالیت‌های خوبی چه در سامان‌دهی بافت‌های حاشیه‌ای و چه در بهسازی بافت‌های مرکزی در استان و شهر کرمانشاه انجام‌گرفته است

وی در ادامه بازگشت منزلت اجتماعی به این مناطق را نکته کلیدی در این حوزه قلمداد کرد و گفت: مدت‌هاست که این بافت‌ها رها شده و به لحاظ منزلت اجتماعی موقعیت خود را از دست داده‌اند به همین دلیل ما امروز در جهت بهسازی بافت ناکارآمد به‌جای توجه به تک بنا و ساختمان به دنبال بازگشت فضاهای عمومی به منطقه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید امروز خود از کانون پرورش فکری کودکان، تکیه معاون‌الملک و سایر پروژه‌های بازآفرینی در محلات هدف شهر کرمانشاه گفت: قصد داریم در جهت بازگشت هویت تاریخی و منزلت اجتماعی در جهت این بافت‌ها  گام برداریم تا این مناطق به‌طور طبیعی زنده شده و امکان سکونت همراه با آرامش بیشتری را برای مردم فراهم کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه علاوه بر اقدامات انجام‌شده در جهت ایجاد فضای عمومی در محلات ناکارآمد استان به ارائه تسهیلات نوسازی و بهسازی در منطقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تسهیلات ۱۱ درصدی برای نوسازی بافت‌ها در نظر گرفته‌ایم که هر یک متقاضی می‌تواند حدود ۶۰ میلیون تومان و زوجین حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای بهسازی محل سکونت خود در بافت‌های ناکارآمد در همین شهر کرمانشاه دریافت کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در این خصوص خاطرنشان کرد ما نهایتاً باید پاسخ تقاضای مسکن را در این بافت‌ها به مردم بدهیم نه در بیابان‌های اطراف.

آخوندی همچنین در خصوص پروژه قطار شهری کرمانشاه بیان کرد: ایجاد حمل‌ونقل یکپارچه هدف اصلی ما در حوزه حمل‌ونقلی استان است و با توجه به توافقات انجام‌شده به دنبال آن هستیم که چگونه این قطار شهری را به راه‌آهن استان وصل کنیم چه راه‌آهنی که از تهران به سمت کرمانشاه می‌آید و چه خط ریلی که از کرمانشاه به سمت اسلام‌آباد می‌رود هر دو باید به سیستم قطار شهری متصل شوند تا مردم بتوانند از حمل‌ونقلی یکپارچه در استان برخوردار شود.

نظر شما