شناسهٔ خبر: 34626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی مجتمع مسکونی ویژه زوج‌های جوان در خراسان جنوبی

بازدید در یوم الله ۲۲ بهمن و طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و تنی چند از مسئولان استانی، احداث مجتمع مسکونی ویژه زوج‌های جوان در شهرستان بیرجند آغازشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی، ولی پورمطلق درآئین مراسم آغازعملیات اجرایی پروژه ودرحضور تولیت معززآستان قدس رضوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی درتوضیح این پروژه گفت:این پروژه در مساحتی بالغ  بر ۳۱ هزار متر مربع احداث خواهد شدو برای این پروژه ۶۰۰ واحد طراحی شده که‌ بازیربنای ۷۰ و۹۰متری احداث خواهدشد.

مدیر مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: این پروژه با کمک آستان قدس رضوی برای زوج‌های جوان در بلوار صیاد شیرازی بیرجند احداث خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی نیزدر این مراسم گفت: مغرب زمین به دنبال این است که‌ با تبلیغات خود تشکیل خانواده را در جوانان ما به عنوان تردید  قرار دهد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی افزود: تشکیل خانواده مظهر بسیاری از پاکی‌های اخلاقی خواهد بود و می ‌تواند از بسیاری از مفاسد اجتماعی جلوگیری کندو ما بر خلاف مغرب زمین معتقدیم در آموخته‌های دینی، اسلامی و انقلابی خود باید این جامعه کوچک، به نام تشکیل خانواده را دنبال کرد و باید تلاش کنیم که‌ ازدواج بیش از پیش مورد توجه جوانان و توجه مسئولان اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: ساخت این پروژه که در خراسان جنوبی با نام آستان قدس آغاز می‌شود ازبرکات امام رضا(ع) است که‌ همه خراسان بزرگ نیز از این برکات بهره‌مند هستند.

تولیت آستان قدس یادآور شد: این حرکت ابتدا در مشهد مقدس آغاز شد و در بیرجند ادامه یافت تا باعث رشد ازدواج در کشور شود. هدف ما این است که‌ زوج‌های جوان در هیچ کجا بی‌سرپناه نباشند اما ما به میزان امکانات و مقدوراتمان و تشخیص اولویت‌ها اقدام می‌کنیم و در حال حاضر اولویت ما نقاط محروم است و احساس ما این است در خراسان بزرگ اول مشهد و بعد نیز نقاط محروم مدنظر باشد. در این راستا احساس کردیم یکی از نقاط محرومی که‌ باید به آن توجه شود خراسان جنوبی است که‌ در همسایگی امام رضا(ع) قرار داردو مناطق دیگری نیز وجود دارد که‌ به بودجه و امکانات ما بستگی دارد و اگر بودجه و امکاناتمان جوابگو باشد دوست داریم مشکل همه جوانان حل شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت حرم امام رضا (ع) و آستان قدس بسیار گسترده است اما این به این معنا نیست که‌ تمام امکانات از طریق این آستان انجام شود بنابراین نیازمند مشارکت خیران و مردم نیز هستیم.

 

نظر شما