شناسهٔ خبر: 34681 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به میزبانی سازمان ملی زمین و مسکن صورت گرفت؛

آغاز دوره آموزشی عاملین ذی‌حساب ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها/ آشنایی با قوانین مالیات‌های مستقیم و قانون تامین اجتماعی

دوره آموزشی دوره دو روزه آموزشی عاملین ذی‌حساب و کارشناسان ذیربط در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به میزبانی سازمان ملی زمین و مسکن صبح امروز شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه ارائه آموزش‌های لازم به عاملین ذیحساب و کارشناسان ذیربط در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها دوره‌های آموزشی موادی از قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحیه آن و موادی از قانون تامین اجتماعی و قانون کار به منظور افزایش سطح آگاهی و دانش در راستای انجام امور محوله و در سازمان ملی زمین و مسکن درحال برگزاری است.

این دوره آموزشی صبح امروز (یکشنبه ۲۴ بهمن) با آموزش مواد ۵۹ و ۷۷ مالیات بر ارزش افزوده توسط اسماعیل اسماعیلی، عضو هیئت علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد و قرار است عصر امروز و فردا با آموزش موادی از قانون تامین اجتماعی و قانون کار و آموزش دستور العمل شناسایی و کنترل اعتبار هزینه‌ها با استفاده از کدینگ تفضیلی سطح یک و استفاده بهینه از قابلیت‌های سیستم نرم‌افزار مالی نوسا ادامه یابد.

شرکت‌کنندگان این دوره عاملین ذی‌حساب و کارشناسان مربوط از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و مدیران و کارشناسان ذیربط درحوزه ستاد هستند.

در حاشیه این دوره آموزشی، شباهت علایی، ذی حساب عامل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درگفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین دوره‌های تخصصی آموزشی درسخنانی عنوان کرد: عاملان ذی‌حساب در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها موظف به تدوین سرفصل‌های درآمدهای نقدی ازجمله درآمد فروش زمین، واحدهای فروخته شده، وصول درآمد مسکن مهرو ... همچنین درآمدهای غیر نقدی از جمله تحصیل اراضی درمحدوده قانونی شهرها هستند. از تکالیف دیگر ذی‌حسابان می‌توان به تعیین تکلیف واگذاری واحدها و زمین‌ها و پیگیری برای تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی و مسکن مهر و وصول مطالبات و تسویه حساب‌ها و نیز بازخوانی پرونده‌های سنوات گذشته اشاره کرد.

علایی با بیان اینکه آشنایی با قوانین و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی دراین حوزه می‌تواند در بهبود اقدامات ذی‌حسابان و انجام بهتر وظایف آنها موثر باشد، افزود: البته عملکرد نقدی ذی‌حسابان متاثر و بازتاب بازار نیز هست. اکنون وضعیت فروش ملک و زمین چندان مناسب نیست و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در هیچ یک از مزایده‌های خود توفیق نداشته است. درعین حال با اینکه تحقق کامل درآمد مالی دشوار است در اکثر سرفصل‌ها به برنامه رسیده ایم. ضمن اینکه با استقرار یگان حفاظتی و تحویل پلاک‌ها به یگان‌ها تمام استان‌ها به توفیقات بیشتری در رفع تصرف اراضی رسیده‌اند.

نظر شما