شناسهٔ خبر: 34716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

کولاک شدید در گردنه‌های زنجان/ تلاش راهداران برای رفع مشکل تردد درآزادراه زنجان-قزوین

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از بروز کولاک شدید همراه با بارش برف در آزاد راه‌ زنجان - قزوین و گردنه‌های استان خبر داد.

ایرج دست نشان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: بارش برف سنگین همراه با وزش باد و کولاک از بامداد امروز در همه جاده‌های ارتباطی سطح استان زنجان آغاز شده و اکنون نیز در جریان است. این کولاک شدید موجب مشکل تردد در آزادراه زنجان-قزوین از صایین قلعه به سمت ابهر شده و تردد در مسیر گردنه‌های دندی، تهم، چورزق و خان‌چایی تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

دست نشان با تاکید بر اینکه رانندگان باید از ترددهای غیر ضروری در همه جاده‌ها و آزادراه‌های استان زنجان خودداری کنند، افزود: کولاک شدید موجب کاهش دید افقی شده درعین حال خوشبختانه تمام مسیرها باز است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان عنوان کرد: اکنون۵۰ اکیپ راهداری با ۴۹۵ نیرو با ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات در ۲۸ راهدارخانه این استان مستقر هستندو همه راهدارخانه‌های این استان به منظور ارائه خدمات بهتر به رانندگان و مسافران عبوری از جاده‌ها تجهیز و همه مسائل رفاهی در ۲۸ راهدارخانه برای استقرار مسافران و در راه ماندگان در شرایط اضطراری فراهم شده است. ضمن اینکه لق‌گیری مستمر درجاده زنجان-تهم-چورزق انجام می‌شود. در نقاطی از این جاده که احتمال سقوط سنگ و سنگ ریزه به وسط جاده وجود دارد، نیروهای راهداری مستقر در مسیر اقدام به لق گیری و جمع آوری سنگ‌ها می کنند تا مشکلی برای رانندگان و مسافران عبوری از مسیر نداشته باشد.

برای آخرین بار کیلومتر ۳۰ مسیر ارتباطی زنجان - تهم -چورزق به علت ریزش کوه ساعت ۹ صبح ۲۶ اسفند سال گذشته مسدود و در مدت ۱۵ دقیقه نیروهای راهداری در این مسیر حاضر شدند و در کمتر از دو ساعت این مسیر پاکسازی شد. صبح ۱۴ فروردین امسال نیز دوباره ریزش در کیلومتر ۲۰ این مسیر موجب مسدود شدن جاده شد و آخرین ریزش این مسیر نیز بامداد ۱۱ اردیبهشت امسال اتفاق افتاده بود.

نظر شما