شناسهٔ خبر: 34733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود:

اجرای پروژه‌های آزادراهی، ریلی و بزرگراهی به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان

بازدید پروژه‌های ساخت آزادراه ارومیه- تبریز، راه‌آهن مراغه – ارومیه و ساخت و توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدید از طرح ملی ساخت کنارگذر شهر بوکان اظهار کرد: پروژه‌های آزادراهی، ریلی و بزرگراهی آذربایجان‌غربی به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و با تأمین از منابع مالی اوراق مشارکت، اسناد خزانه و ردیف اعتبار مشخص در حال اجراست.

خیراله خادمی در خصوص پروژه راهسازی شهر بوکان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر بوکان در قسمت میانی کریدور غرب کشور (بازرگان تا بندر امام خمینی) قرار گرفته توسعه زیربناهای حمل‌ونقل جاده‌ای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی از اتمام باند دوم طرح ملی ساخت کنارگذر شهر بوکان تا نیمه دوم سال آینده خبر داد و گفت: قسمت اول باند دوم کنارگذر شهر بوکان به سمت شهر شاهین‌دژ به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا تابستان سال آینده زیر ترافیک قرار گیرد.

خادمی با اشاره به اینکه ۳۲ کیلومتر از عملیات راهسازی محور میاندوآب – بوکان تکمیل شده است، گفت: پروژه ساخت ۲۸ کیلومتر باقی‌مانده از محور بوکان به سمت سقز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور همراه با نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان از محور میاندوآب- بوکان، کنارگذر شهر بوکان و محور بوکان به سمت سقز بازدید کردند و طی جلسه‌ای با حضور پیمانکاران روند اجرای پروژه‌های راهسازی منطقه بحث و بررسی شد.

نظر شما