شناسهٔ خبر: 34744 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عبدالكریم درویش زاده مطرح کرد:

افزایش ایمنی راه‌آهن جنوب با بهره‌برداری از پل روگذر شلمچه

عبدالکریم درویش زاده مدیركل راه آهن جنوب از بهره برداری پل روگذر شلمچه و پروژه مقاوم سازی و ساخت پل‌های خط دوم و احداث ۴ دستگاه پل روگذر در محور اهواز- خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ عبدالكریم درویش زاده تبدیل گذرگاه‌های همسطح به غیر همسطح، افزایش ایمنی وسایط نقلیه ریلی و جادهای، افزایش سرعت، جلوگیری از توقف بی مورد قطارها و همچنین بهسازی و تقویت سازه ای پل های موجود را مهمترین هدف اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان كرد.

وی با بیان اینكه بهره برداری از پل روگذر شلمچه باعث رفع یك گره ترافیكی در محدوده تقاطع مسیر با خط آهن شده است، عنوان كرد: این امر به‌ویژه در زمان عبور كاروان راهیان نور، تردد مسافران نوروزی، مسافرین و زوار عتبات عالیات و... حائز اهمیت است زیرا علاوه بر افزایش سرعت و كاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و كاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای در این منطقه را نیز در‌بر خواهد داشت

مدیركل راه آهن جنوب در ادامه افزود: این پل شامل پنج دهانه با عرض ۱۵ متر و طول آن در محل دهانه‌ها حدود ۱۲۰متر است كه این مقدار با احتساب رمپ‌های طرفین به ۶۰۰ متر می‌رسد.

درویش زاده همچنین افزود: مقاوم سازی و ساخت پل‌های خط دوم و احداث چهار دستگاه پل روگذر در محور اهواز- خرمشهر نیز در قالب این پروژه انجام شده است.

نظر شما