شناسهٔ خبر: 34745 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌اهن یزد خبر داد:

رشد ۲۷ درصدی بارگیری در راه آهن یزد طی ۱۰ ماهه گذشته/ احداث خطوط حومه‌ای عقدا- مهریز در اوایل ۹۷

مصطفی داودی مدیركل راه آهن یزد با اشاره به رشد ۲۷ درصدی بارگیری و ۹۴ درصدی تخلیه بار طی ۱۰ ماهه سال جاری، گفت: طرح مطالعه احداث خطوط حومه‌ای عقدا- مهریز در دستور كار مسئولان راه‌آهن استان و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت تا عملیات احداث آن اوایل سال ۹۷ آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی با اشاره میزان رشد بارگیری راه‌آهن یزد گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری مقدار ۱۵میلیون و ۵۸هزار تن مواد معدنی، كنستانتره و گندله، كوپلاژ، ریل، پنبه و.. در این اداره كل بارگیری و تخلیه شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۷و۹۴ درصد رشد داشته است

وی افزود: تا پایان دی ماه سال جاری مقدار ۱۲میلیون و ۵۳هزار تن مواد معدنی و كنستانتره از مبادی معادن چغارت و چادرملوو، گندله سازی بوسیله ۱۵۹ هزار و ۴۷۵ واگن به مقاصد اصفهان، بندر عباس و دیگر نقاط كشور حمل شده است.

مدیر كل راه‌آهن یزد تصریح كرد: همكاران این اداره‌كل با افزایش ۳۰ درصدی بهره‌وری از لكوموتیوها نسبت به ۱۰ماهه سال قبل توانستند در تناژ بارگیری نسبت به برنامه ابلاغی پیش‌بینی شده تا پایان دی ماه سال جاری به میزان ۱۵.۶ درصد پیشی بگیرند.

گفتنی است؛ مقدار ۳ میلیون و ۵۳۱ هزار تن محموله در این اداره كل تخلیه شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصدرشد داشته است.

همچنین هم‌زمان با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و رفاهی راه‌آهن یزد، شامل ساختمان ارتباط علائم الكتریكی، خوابگاه و آسانسورهای ایستگاه بافق، ساختمان آتش‌نشانی، ساختمان مسجد، آسانسورها و سرویس‌های بهداشتی ایستگاه اردكان و آسانسورهای ایستگاه میبد؛ سید مصطفی داودی مدیركل راه‌آهن یزد گفت: این طرح‌ها شامل ۶ پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و در جهت تكریم ارباب‌رجوع بوده است.

وی تصریح كرد: به‌منظور ارتقای ایمنی و تسریع اعزام نیروهای آتش‌نشان در مواقع بحران ساختمان آتش‌نشانی در ایستگاه یزد احداث و با حضور فرماندار، مدیركل ستاد بحران و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در راستای خدمت‌رسانی به مسافران، ۸ دستگاه آسانسور در ایستگاه‌های یزد، بافق، میبد و اردکان جهت تردد مسافران بین سكوی اول و دوم، راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان كرد: به‌منظور توقف هم‌زمان دو قطار مسافری جهت ادای فریضه نماز، با توجه ترافیك سنگین قطارهای مسافری نمازخانه با زیربنای ۴۰۰ مترمربع، سكو و محوله سازی و ساخت دو باب سرویس بهداشتی با ۵۰ عدد چشمه به امكانات رفاهی ایستگاه افزوده شد.

مدیرکل راه‌آهن یزد بیان داشت: طرح مسقف كردن سکوهای اول و دوم مسافری ایستگاه یزد تا قبل از تابستان امسال به پایان خواهد رسید و قطار مسافری یزد- مشهد نیز با توجه به نتیجه حاصل از نیازسنجی صورت گرفته و پیگیرهای مسئولین راه‌آهن یزد داستان همه‌روزه خواهد شد.

داودی ادامه داد: طرح مطالعه احداث خطوط حومه‌ای عقدا ـ مهریز در دستور كار مسئولان راه‌آهن، استان و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت تا عملیات احداث آن اوایل سال ۹۷ آغاز شود.

وی افزود: پروژه احداث خط دوم بافق ـ ارژنگ به طول ۲۵۰ كیلومتر با پیشرفت ۶۵ درصدی همراه است كه امیدواریم تا پایان سال آینده تكمیل و رشد تناژ بارگیری راه‌آهن منطقه یزد را به ۲۵ درصد برساند.

برچسب‌ها:

نظر شما