شناسهٔ خبر: 34760 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن‌نیا در گفتگو با پایگاه خبری تشریح کرد:

جزئیات تردد در محورهای شریانی کشور/ تلاش برای بازگشایی لاین جنوبی آزادراه قزوین- زنجان/ احتمال سقوط بهمن موجب انسداد برخی محورها در روز دوشنبه شد

عملیات راهداری زمستانی در آزادراه زنجان-تبریز معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از باز بودن تمامی محورهای شریانی به ویژه جاده‌های هراز و کندوان خبر داد و گفت: تلاش داریم لاین جنوبی آزادراه قزوین-زنجان که زیر بارش شدید برف و کولاک قرار داشت تا ساعت ۱۴ امروز بازگشایی شود.

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در حوزه راهداری زمستانی در سراسر کشور اظهار داشت: محورهای هراز و کندوان هم اکنون باز هستند. اما علت اصلی انسداد محور کندوان به دلیل انجام عملیات نگهداری تونل امیرکبیر به منظور کاهش خطرات در زمان سقوط بهمن بوده است.

وی افزود: جاده قدیم قزوین-زنجان و لاین شمالی آزادراه قزوین-زنجان پس از تلاش و همت راهداران هم اکنون باز است و در دسترس مردم قرار دارد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده نیز به احتمال قوی لاین جنوبی این آزادراه نیز تا ساعت ۱۴:۰۰ امروز بازگشایی خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «به غیر از جاده نامبرده سایر محورهای شریانی کشور باز هستند»، گفت: علت انسداد برخی محورها در ۲۲ استان کشور طی روزهای گذشته، تشخیص کاهش دید افقی و احتمال سقوط بهمن از سوی نیروهای راهداری با هماهنگی پلیس راه‌ برای حفظ ایمنی و جان مردم در طول سفر بوده است.   

حسن نیا خاطرنشان کرد: روز گذشته یکی از خودروهای راهداری زمان سقوط بهمن در محور هراز آسیب دید اما خوشبختانه به هیچ یک از سرنشینان آسیبی وارد نشد. بنابر‌این اگر اینگونه انسدادها در محورهای مختلف کشور اعمال نشود احتمال وقوع حادثه مشابه و سقوط بهمن بر روی یک اتوبوس مسافربری یا خودروهای شخصی و بروز یک فاجعه بزرگ وجود دارد.

وی با اشاره به امتداد بارش برف در محورهای استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان تاکید کرد: مردم برای تردد با خودرو شخصی در این محورها حتما زنجیر چرخ همراه داشته و آگاه باشند که انسداد جاده‌ها فقط برای حفظ جان و ایمنی خود آن‌ها است. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها از بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه بارش برف و نزولات آسمانی در دامنه زاگرس و البرز آغاز می‌شود، لذا مردم از سفرهای غیرضروری خود داری کند.

حسن نیا با اشاره به تلاش بی وقفه نیروهای راهداری برای بازنگه داشتن راه‌های روستایی سراسر کشور یادآور: بیشترین حجم عملیات راهداری زمستانی در حوزه راه‌های روستایی در استان‌های خراسان شمالی و رضوی در حال انجام است و راه‌های روستایی این دو استان تحت عملیات راهداری قرار دارند.

وی همچنین به بازدید روز گذشته وزیر راه و شهرسازی از مرکز مدیریت راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی با حضور در این مرکز ضمن بازدید مجدد در جریان آٖخرین وضعیت راه‌های کشور قرار گرفت و حتی شخصا به تماس تلفنی و درخواست‌های چند نفر از کاربران ۱۴۱ پاسخ داد.  

نظر شما