شناسهٔ خبر: 34763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی:

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی/ اولویت‌بندی در اعتبارات تخصیص‌یافته به جاده‌ها/ تخصیص اعتبارات به‌صورت متوازن بین شهرستان‌ها

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از جاده‌های شهرستان شهرضا در استان اصفهان، به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد، این در حالیست که وی طی بازدید از راه‌های مناطق شرق اصفهان، نگاه فنی و منصفانه به پروژه‌ها را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، با حضور علیرضا محفوظی معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، سمیه محمودی نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی و محسن گلابی فرماندار شهرضا از محور طالخونچه –شهرضا، میدان بسیج و مسکن مهر شهرضا بازدید و مسائل و مشکلات این پروژه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تأمین اعتبار این پروژه‌ها گفت: به جای شروع پروژه‌های جدید اولویت اصلی ما به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام است و مسئولین استانی و شهرستانی با همکاری و تعامل لازم می‌توانند در تأمین اعتبار پروژه‌ها تلاش و این پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

 وی در ادامه در خصوص تقاطع غیر هم‌سطح بسیج نیز افزود: این پروژه باید مورد مطالعات دقیق در زمینه طراحی و بودجه قرار گیرد و سپس تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در خصوص محور طالخونچه- شهرضا گفت: این محور به طول ۱۵ کیلومتر است که در ۹ کیلومتر آن ابنیه فنی اجرا و به مرحله بیس رسیده و آسفالت آن نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی در ادامه افزود: لازم است این پروژه به صورت دقیق و کارشناسی اجرا شود و از هم‌اکنون نسبت به دو بانده کردن آن برنامه‌ریزی شود زیرا پس از آزادسازی‌های آزادراه غرب اصفهان این مسیر یکی از پرترافیک‌ترین مسیرها خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص میدان بسیج واقع در کمربندی شهرضا گفت: میدان بسیج در محل کمربندی، محور اصفهان – شیراز، طالخونچه – شهرضا و شهرضا - دهاقان را پوشش خواهد داد و با آزاد شدن آزادراه غرب اصفهان همه این محورها به این گره ترافیکی می‌رسند که باید اعتبارات آن در سطح ملی بررسی شود.

علیرضا محفوظی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی همچنین در جلسه‌ای که با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و فضل اله کفیل فرماندار اصفهان در محل فرمانداری بخش جلگه برگزار شد، گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای راه‌های استان باید اولویت‌بندی و در هزینه کردن آن‌ها دید منصفانه‌ای داشت تا بتوان طرح‌های نیمه‌تمام را به پایان رساند.

وی با تأکید بر نگاه فنی، منصفانه و اجتماعی به پروژه‌ها گفت: لازم است اعتبارات به تمامی شهرستان‌ها تخصیص‌یافته و به گونه‌ای نباشد که به گوشه‌ای نگاه خاص داشته باشیم و به گوشه‌ای دیگر بی‌توجهی شود.

 محفوظی در خصوص واحدها مسکن مهر گفت: در مورد مسکن مهر نگرانی‌های زیادی وجود دارد و باید به ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن‌ها توجه خاصی شود زیرا با بی‌توجهی به این عوامل مشکلات فراوانی برای آیندگان ساکن در این واحدها به وجود خواهد آمد.

معاون وزیر در خصوص قطارهای شهری و مترو بهارستان گفت: مترو و قطارهای حومه شهری از عوامل مهم در کاهش ترافیک و آلودگی هوا هستند و ساخت و راه‌اندازی آن‌ها در کاهش ساخت جاده نیز کمک‌کننده است زیرا شهرهای ما دیگر کشش ساخت جاده را ندارد.

حجت‌الاسلام احمد سالک، حمیدرضا فولادگر، ناهید تاج‌الدین و حیدرعلی عابدی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات راه‌های شرق اصفهان، روکش آسفالت محور نایین – اصفهان، ۳۰ کیلومتر از محور اصفهان به زیار، تعریض ۱۰ کیلومتر انتهایی جاده اسلام‌آباد – کلیشاد، تکمیل باند دوم نیک‌آباد - حسن‌آباد، جاده خلیج‌فارس در کنار بهارستان و در آخر روکش محور حسن‌آباد به ورزنه را از جمله اولویت‌های این منطقه عنوان و خواستار تکمیل  آن‌ها شدند.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه با توجه به مهم دانستن عملیات روکش آسفالت جاده‌ها گفت: روکش نکردن به موقع جاده‌ها باعث از بین رفتن زیرسازی و هدر رفت هزینه‌ها خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه در اصفهان برای همه پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده و اگر اعتبارات بخش راه‌های کویری صد در صد تخصیص یابد همه این پروژه در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

نظر شما