شناسهٔ خبر: 34782 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی‌پور خبرداد:

توقف فعالیت در بنادر مسافری هرمزگان تا بهبود شرایط جوی

بندر شهید حقانی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: بنادرمسافری شهیدحقانی، ذاکری و هرمز به علت بارندگی و مواج شدن دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، اله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مسافران می ‌توانند برای تردد به قشم و برعکس از بندر پل به بندر لافت استفاده کنند.

وی بیان داشت: همچنین همه بنادر غرب هرمزگان‌ ، بندر مسافربری بندرلنگه‌ ، چارک و آفتاب به مقصد کیش و لاوان و برعکس نیز که از دیروز بسته شده بود ، امروز تا مساعد شدن شرایط جوی بسته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارکرد: خلیج فارس هم اکنون مواج است و ارتفاع موج در تنگه هرمز به ۱۸۰ سانتی متر و سرعت وزش باد به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

عفیفی پور یادآورشد: بر اثر ورود سامانه بارش زای فعال جنوبی بارندگی در غرب هرمزگان از روز یکشنبه آغاز شده است و وزش باد نسبی شدید و مواج شدن دریا و کاهش نسبی دما از پیامد‌های این سامانه است.
وی تاکید کرد: به منظور حفظ جان مردم و پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث تلخ ، توقف فعالیت در بنادر مسافری تا بهبود شرایط جوی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است بارش شدید باران که از سحرگاه امروز سه شنبه ۲۶ بهمن در سطح استان هرمزگان آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ موجب آب گرفتگی معابر شهری و روستایی شده و رفت و آمد مردم را با مشکل مواجه کرده است.

به منظور جلوگیری از حوادث و خطرات احتمالی برخی از مدارس نوبت صبح شهرستان های استان تعطیل شد و راه روستایی بسیاری از مناطق استان نیز به خاطر طغیان رودخانه ها قطع است.

اداره کل هواشنایی هرمزگان در اخطاریه ای اعلام کرده بود: نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه ناپایدار بارشی در مناطق غربی ، شمالی و مرکزی استان است و شدت این ناپایداری ها در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۲۵ تا ۲۷ بهمن ) به صورت رگبار باران و رعد وبرق با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها ، افزایش لحظه ای سرعت باد و متلاطم شدن دریا خواهد بود و این ناپایداری ها تا پایان هفته با شدت و ضعف در تمام نقاط استان ادامه خواهد داشت.

در این اخطاریه آمده است: توصیه می شود طی مدت یاد شده با توجه به شرایط جوی و دریایی جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی تمهیدات لازم صورت گیرد.

نظر شما