شناسهٔ خبر: 34814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اسدآباد خبر داد:

وجود کولاک نقطه‌ای در گردنه اسدآباد استان همدان

ساسان رستمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد استان همدان گفت: در حال حاضر در گردنه اسدآباد شاهد وقوع کولاک نقطه‌ای هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، ساسان رستمی در خصوص وضعیت راه‌ها و گردنه اسدآباد طی بارش‌های سنگین برف در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر در چند جا از گردنه اسدآباد شاهد وقوع پدیده کولاک نقطه‌ای هستیم.

وی با بیان اینکه راهداران هم‌اکنون در حال برف‌روبی راه‌های حوزه استحفاظی اسدآباد هستند، افزود: بر اساس آخرین گزارش‌ها از راهدارخانه‌های شهرستان اسدآباد جاده خشک است و برف‌روبی در این گردنه به اتمام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد دارای چهار راهدارخانه است، گفت: در حال حاضر اکیپ‌های راهداری زمستانی در راه‌های اسدآباد ۵۸ نیرو دارند که کار برف‌روبی را با ۳۴ دستگاه سبک، سنگین و نیمه‌سنگین انجام می‌دهند.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در روز گذشته در راه‌های این شهرستان بیان کرد: در بارش برف شدید و سنگین فقط در یک روز ۵۰۰ تن ماسه و نمک در سطح جاده‌ها توسط راهداران برای ممانعت از یخ‌زدگی پخش شده است.

رستمی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی طی پنج‌شنبه و جمعه این هفته بارش مجدد برف را داریم، اضافه کرد: راهداری‌های کل حوزه استحفاظی شهرستان اسدآباد با شیفت‌بندی کار راهداران آمادگی کامل را برای برف‌روبی در روزهای آینده دارند.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۱۸۶ میلی‌متر بارش در اسدآباد گزارش و ثبت شده است، یادآور شد: از ابتدای فصل سرما تاکنون پنج مورد بارش برف سنگین در اسدآباد داشتیم که عملیات برف‌روبی توسط راهداران انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در بارش‌های اخیر در اسدآباد در راه مانده زیادی داشتیم که توسط راهداران امداد شده‌اند، تصریح کرد: بر اساس تجربه در هر بارش سنگین برف ماشین‌های سنگین به دلیل استفاده نکردن از زنجیرچرخ در هنگام تردد در گردنه اسدآباد موجب ایجاد راه‌بندان و گره ترافیکی در این راه می‌شوند.

وی در پایان از همه مردم درخواست کرد تا حد امکان قوانین و مقررات رانندگی و فاصله طولی خودروها در مه غلیظ صبحگاهی را رعایت کنند و برای تردد در راه‌ها به هشدارهای پلیس راهنمایی رانندگی و اداره راهداری توجه کنند.

نظر شما