شناسهٔ خبر: 34849 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

بازتاب اقدامات مثبت وزیر راه کمتر مورد توجه قرار گرفت/ سیاسی کردن استیضاح الگوی غلطی است/ پایان سال زمان مناسبی برای تسویه حساب نیست

علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: روزهای پایانی سال زمان مناسبی برای تسویه حساب نیست اما به یقین بازتاب فعالیت‌های وزیر راه و شهرسازی در این وزارتخانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «علیم یارمحمدی» افزود: من جزو امضاکنندگان استیضاح وزیر راه و شهرسازی نیستم؛ زیرا تصمیم گیری برای استیضاح در اواخر کار دولت یازدهم به صلاح کشور بویژه وزارت راه نیست.

وی تاکید کرد «تندروی، بزرگنمایی و سیاسی کردن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی، الگوی غلطی است که نباید از آن پیروی شود».

یارمحمدی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی از وزارتخانه هایی است که با جان مردم سرو کار دارد و مدیران این وزارتخانه در بخش حمل و نقل کشور مسئولیت سختی دارند.

وی به وظایف وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل کشور اشاره کرد و افزود: همیشه کمتر از یک دهم اعتبار مورد نیاز این وزارتخانه در بودجه پیش بینی شده و غیرمنصفانه است با استیضاح وزیر راه و شهرسازی برای این وزارتخانه مهم شرایط نامناسبی را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران سرزمین پهناوری است و توسعه حمل و نقل در کشور به اعتبار زیادی نیاز دارد؛ در حالی که همواره بودجه قلیلی به این وزارتخانه تخصیص یافته و درست نیست در مقابل عملکرد این وزارتخانه، «سیدعباس آخوندی» استیضاح شود.

به گفته یارمحمدی، در صورتی که با آسوده خاطر بیشتری تصمیم گرفته شود نباید اقدام های آخوندی در این وزارتخانه به همین راحتی به چالش کشیده شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به ايرنا گفت:«باید به جای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در روزهای پایانی سال، ارتقای ایمنی و توسعه زیرساخت های حمل ونقل را در اولویت قرار دهیم».

به گزارش ایرنا، بیست و ششم بهمن ماه طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی، در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

اول اسفند آخوندی باید با حضور در صحن علنی مجلس، از عملکرد خود دفاع کند و اعتماد نمایندگان به او بار دیگر به رای گذاشته شود.

وی نیمه مهرماه ۱۳۹۴ نیز به عنوان سومین وزیر دولت یازدهم از سوی مجلس نهم استیضاح شد اما با رای ۱۷۵ نماینده که بیش از روز اخذ رای اعتماد بود، در جایگاه خود ابقا شد.

نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حالی به هیات رییسه مجلس فرستاده شده که هنوز کمیسیون پاسخ ۹ پرسش از ۱۳ پرسش مطرح شده از آخوندی را استماع نکرده است.

نظر شما