شناسهٔ خبر: 34850 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

قرارداد ایران با هواپیمایی «آ.تی.آر» نهایی شد

هواپیما هما وزیر راه و شهرسازی گفت: مذاکرات برای خرید هواپیما از شرکت فرانسوی- ایتالیایی «آ.تی.آر- ATR» به گام نهایی رسید و در مرحله مبادله سند است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تارنمای ایران ایر، عباس آخوندی افزود: با نهایی شدن تبادل سند، بحث ورود نخستین هواپیماهای آ.تی.آر به ناوگان ایران به شکل رسمی پیگیری می‌شود.

ایران‌ایر پیش از این ابراز امیدواری کرده بود با نهایی شدن قرارداد، تا پیش از پایان امسال چند فروند از هواپیماهای ساخت این شرکت به ناوگان ایران بپیوندد. اکنون با توجه به سخنان آخوندی به نظر می‌رسد اجرای این قرارداد در هفته‌های پایانی سال ۱۳۹۵ میسر است.

به گزارش ایرنا،‌ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی شانزدهم بهمن ماه اعلام کرد در پسابرجام، پیش قرارداد خرید ۲۰ فروند از این هواپیماهای ۷۰ نفره با شرکت ای.تی.آر امضا شده و اگر درباره تامین قطعات موتورهای کانادایی این هواپیماها به تفاهم برسیم قرارداد نهایی امضا می شود.

به گفته وی، تا پایان امسال نیز سه تا چهار فروند از هواپیماهای شرکت فرانسوی-ایتالیایی ای.تی.آر (ATR) به هواپیمایی جمهوری اسلامی تحویل می شود.

نخستین فروند از هواپیمای مدل ۳۲۰ ایرباس فرانسه با ظرفیت ۱۹۰ نفر، اواخر دی ماه امسال در مراسمی در فرودگاه مهرآباد به ایران ایر تحویل و وارد ناوگان هوایی هما شد.

قرار است ۲ فروند دیگر از همین نوع در اسفندماه امسال وارد ناوگان ایران ایر شود.

چندی پیش نیز قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما با شرکت بویینگ آمریکا در تهران نهایی شد.

نظر شما