شناسهٔ خبر: 34893 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازتاب‌های يك استيضاح سياسی؛

حمايت رسانه‌ای بيش از ۳۰ نماینده مجلس از وزیر راه و شهرسازی در آستانه روز استیضاح/ همه نمايندگان به استيضاح سياسی رای نمی‌دهند

طرح با اعلام وصول طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با امضای ۳۴ نماینده در مجلس شورای اسلامی كه در چند روز گذشته تعدادی از آنها امضاء خود را پس گرفتند، بيش از ۳۰ نماینده مجلس شورای اسلامی حمايت خود از دكتر آخوندی را در رسانه‌های مختلف اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با امضای ۳۴ نماینده مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد که پس از آن براساس ماده ۲۲۵ آیین نامه داخلی مجلس، حداکثر به مدت ۱۰ روز به وی برای حضور در صحن علنی مجلس و ارائه توضیحات زمان داده شد.

به دنبال این اقدام وزير راه و شهرسازی نیز در پی اعلام وصول درخواست استیضاح، با ارسال نامه‌ای به علی لاريجانی نوشت: از مورخ ۲۷ بهمن آمادگی دارم كه در صحن مجلس حضور یافته و پاسخگوی سوالات نمایندگان محترم باشم.

در این راستا بيش از ۳۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های مختلف حمايت‌هاي خود از وزیر راه و شهرسازی را اعلام كردند که خلاصه اظهارات آن‌ها در جدول زیر آمده است:

۱

بهرام پارسایی/ ایرنا

استیضاح آخوندی سیاسی است/ فراکسیون امید با استیضاح مخالف است

اعضای فراکسیون امید با استیضاح وزیر راه و شهرسازی مخالفت کردند و این استیضاح را سیاسی دانستند.

اعضای فراکسیون امید معتقد هستند در شرایط فعلی استیضاح به نفع کشور نیست زیرا زمان زیادی تا پایان دولت نمانده و اداره کردن وزارت راه و شهرسازی در این مدت با سرپرست به هیچ وجه به نفع کشور نیست.

۲

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی/ خانه ملت

استيضاح وزير ۵۵ هزار پرسنل وزارت راه را بلاتکلیف می‌كند

شرایط زمانی به آخوندی کمک خواهد کرد، اگر استیضاح سال اول دولت شکل می‌گرفت وزیر رای اعتماد نمی‌گرفت اما شب عید است که اگر وزیر برداشته شود ۵۵ هزار پرسنل وزارت راه بلاتکلیف می ماند.

۷۰ میلیون مسافر به مناسب تعطیلات نوروز داریم بنابراین شرایط زمانی به نفع آخوندی است و تصور می کنم مجلس مجدد اداره وزارت را برعهده او قرار می دهد.

۳

محمدرضا بادامچی

استیضاح امری سیاسی در جهت تخریب دولت است

اعضای فراکسیون، توجه دولت به حل مسائل ریلی و هوایی و جاده ای پس از حوادث تلخ رخ داده را، مثبت ارزیابی کردند.

نماینده تهران افزود: با در نظر گرفتن زمان اندک باقیمانده از عمر دولت و همچنین استعفای مدیرعامل راه‌آهن، اعضای فراکسیون موضوع استیضاح وزیر را، امری سیاسی در جهت تخریب دولت عنوان کرده و آن را خلاف منافع ملی دانستند. در نهایت تصمیم بر این شد که فراکسیون امید از دولت و وزیر راه و شهرسازی حمایت کند.

۴

علی لاریجانی/ خانه ملت

آخوندی اختیار تعيين زمان استيضاح را به رئیس مجلس واگذار كرد

آخوندی در رابطه با زمان برگزاری استیضاح در صحن علنی نامه‌ای به هیأت رئیسه نوشت و اعلام کرد که من اختیار این مسئله را به رئیس مجلس واگذار می‌کنم؛ از این رو بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استیضاح آخوندی، وزیر راه در روز یکشنبه هفته آینده انجام و سپس مجلس وارد بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ می‌شود تا هر دو این موضوعات مورد رسیدگی قرار گیرد.

۵

محمد رضا عارف/ ایلنا

فراکسیون امید مخالف استیضاح است/ آخوندی با برنامه‌تر از گدشته به کار خود ادامه خواهد داد

عملکرد وزارت راه و شهرسازی و هم شرایط زمانی و وضعیت فعلی کشور که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، نظر فراکسیون امید مخالف با استیضاح آخوندی است.

به‌طور کلی پیش‌بینی می‌کنم آقای آخوندی با رای قابل قبول به کار خود ادامه می‌دهند و با برنامه‌تر گذشته در مسیر قدم برمی‌دارند.

۶

رمضانعلی سبحانی‌فر / فارس

فراکسیون امید از ابقای آخوندی حمایت می‌کند/  دلایل برای استیضاح کافی نیست

با توجه به ۱۳ محور اصلی استیضاح، عمده ‌ای از محورهای آن دارای ایرادات فنی است و استیضاح‌کنندگان از چند جهت مطالبات خود را مطرح کرده بودند که یکی از جهات آن مطالبات حوزه انتخابیه، حادثه قطار و انگیزه‌های سیاسی بود.

دلایلی مانند آسفالت جاده‌ای برای استیضاح یک وزیر کافی نیست. در جلسه فراکسیون امید جمع‌بندی بر این بود که با توجه به عملکرد اجرایی وزیر راه از ابقای وی حمایت شود.

۷

ابوالفضل سروش/ مهر

فراکسیون امید به استیضاح آخوندی رأی مثبت نمی‌دهد

با فراکسیون مستقلان جهت رای منفی به این استیضاح رایزنی خواهیم کرد.

پس از بحث و بررسی در این خصوص مقرر شد فراکسیون امید به استیضاح آقای آخوندی رأی مثبت ندهد.

۸

شهرام غراوی /ایلنا

استیضاح در زمان فعلی مشکلی را حل نمی‌کند

صحبت از استیضاح وزیر راه و شهرسازی ، کل وزارتخانه را دچار مشکل و در شرایط کنونی، ، دردی از مشکلات به وجود آمده را درمان نخواهد کرد.

با توجه به وسعت وزارت راه و شهرسازی بهتر بود که از استیضاح آخوندی صرف نظر کنیم چنانکه در این چند ماه باقی مانده، کار وزارتخانه نیمه تمام مانده و دچار مشکل خواهد شد. در ایام تعطیلات برای ارتقای ایمنی و امنیت کامل، بایستی امکانات رفاهی و نظارت بیشتری بر حنمل و نقل مردم صورت گیرد.

۹

سید احسن علوی/ ایسنا

استیضاح آخوندی به صلاح کشور نیست

به نظر می‌رسد با وجود جوی که در خصوص استیضاح وزیر در مجلس دهم به جریان افتاده، در صورت اجرای این طرح، ایشان همچنان در سمت خود باقی بماند.

اگر آخوندی از سمت خود استعفا دهد و یا استیضاح شود برای چند ماه باقی‌مانده باید سرپرست برای این وزارتخانه انتخاب شود؛ درحالی‌که ناوگان‌های هوایی، دریایی، ریلی و حتی بخش صنعت ساخت‌وساز کشش حذف وزیر را به خصوص در روزهای پایانی سال ندارد.

معتقدم حذف آخوندی در شرایط کنونی و در حوزه حساسی مانند وزارت راه و شهرسازی به صلاح کشور نیست و نباید دست اندرکاران و نمایندگان مردم اصراری به این کناره‌گیری داشته باشند.

۱۰

مهرداد لاهوتی/ تسنیم

نمایندگان مجلس به فکر منافع مردم باشند/ عملکرد وزارت راه و شهرسازی نسبت به اعتبار سال جاری مناسب بوده است

فعالیت‌های وزارت راه وشهرسازی حساسیت خاصی دارد و در صورتی‌که مدیریت این وزارتخانه دچار مشکل شود، نمایندگان باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

به نظر می رسد با توجه به حجم منابع تخصیص یافته عملکرد وزارت راه و شهرسازی مناسب بوده است.

به نظر می‌رسد عزل وزیر و جانشین کردن سرپرست برای وازتخانه با این حجم فعالیت؛ کارها و فعالیت های وزارت راه را دچار اختلال  کرده و در روزهای پایانی سال این مسئله به ضرر مردم است.

۱۱

حسینعلی امیری/ ایسنا

آخوندی از وزاری موفق دولت است

دولت از عملکرد آخوندی دفاع می‌کند، زیرا وی در حوزه مسکن و شهرسازی کارهای قابل توجهی انجام داده است و آخوندی جزو وزرای موفق دولت است.

در جلسه کمیسیون عمران حدود ۱۳ محور استیضاح مطرح شد و وزیر هم سه محور را توضیح داد اما وقت برای ۱۰ محور باقیمانده کفایت نکرد. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس محورهای استیضاح باید در جلسه کمیسیون به طور کامل بررسی می‌شد.

۱۲

بهروز نعمتی/ خانه ملت

۶۰ نفر از استیضاح کنندگان امضای خود را پس گرفتند

حدود ۶۰ نفر از ۸۰ نفر استیضاح کنندگان آخوندی امضای خود را پس گرفته اند و تعدادی بر استیضاح کنندگان افزوده شده است.

۱۳

نظر افضلی

مردم دعاگوی آخوندی در حوزه مسکن هستند/ رضایت از آخوندی در مجلس بالاست

مردم به خاطر هماهنگی و همت دولت برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر دعاگوی وزیر راه و شهرسازی هستند و از طرفی تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن یکم باعث ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و ایجاد انگیزه برای خانه‌دار شدن مردم شده است.

در مجلس تعداد زیادی از نمایندگان از عملکرد وزیر راه راضی هستند.

۱۴

کورش کرم پور

وزات راه و شهرسازی دولت یازدهم بهترین وزارت راه و مسکن تاریخ انقلاب است

عملکرد دولت در حوزه راه و شهرسازی از دید نماینده‌ای که از جزئیات فعالیت‌های این وزارتخانه شناخت دارد، با حضور عباس آخوندی به‌عنوان وزیر، معاونان و کارکنان زحمتکش از کارگر ساده راهداری تا راننده ماشین‌آلات سنگین، موفق‌ترین وزارتخانه از دولت اول تا این لحظه به شمار می‌رود.

رفتار و پاسخ آخوندی اوج احترام گذاشتن به آحاد نمایندگان بود و هیچ حرکتی خلاف این مشاهده نشد و با تعصب اعلام کرد؛ من وزیری نیستم که با بداخلاقی اسناد و مدارک وزیر دولتی که از بنده ازنظر سیاسی مخالف هستم را در اختیار یک یا چند نماینده قرار دهم. من در مکتبی بزرگ‌شده‌ام که دین، امام، رهبر و مرجع به من آموخته در این زمینه چه باید کرد. من مر قانون و طبق قوانین و شرع را انجام می‌دهم.

۱۵

سیدکمال‌الدین شهریاری

گره زدن کمبود اعتبارات به عملکرد یک وزیر کم‌اطلاعی از مسئولیت‌های بزرگ و وضعیت کشور است

وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه بسیار بسیار بزرگ و پرمسئولیت است اینکه با این استیضاح و فشارها مسئولیتش را لوث می‌کنیم به نفع کشور نیست.

آخوندی عملکرد بسیار موفقی داشته است و آن بخش از عدم موفقیت وی هم به مسائل اعتباری و بودجه باز می‌گردد. یکی از مشکلات اساسی کشور در این روزها کمبود منابع ‌مالی است و این درحالی است که باید بدانیم این وزارتخانه بدون اعتبار نمی‌تواند کارنامه‌ای داشته باشد و اگر بخواهیم کمبود اعتبارات و مسائل بودجه ای را به عملکرد یک وزیر گره بزنیم کم‌اطلاعی از مسئولیت‌های بزرگ و وضعیت کشور است.

۱۶

قاسم‌میرزایی نکو

استیضاح آخوندی همراه با غرض‌ورزی است/ برخی قصد دارند موفقیت در نوسازی ناوگان هوایی را زیر سؤال ببرند

متاسفانه موج استیضاح‌های غیرتخصصی مجلس را برداشته است و این استیضاح‌ها ممکن است شامل وزرای دیگر هم بشود، استیضاح آقای آخوندی نیز تخصصی و فنی نیست بلکه با غرض‌ورزی است.

نوسازی ناوگان هوایی یکی ازموفقیت‌هایی است که برخی سعی دارند با شبهه‌های مختلف که مثلا اولویت با روستا و ساخت جاده یا رسیدگی به وضعیت مستضعفین است آن را زیر سوال ببرند. درحالی که تمام عقلای اقتصادی کشور می‌دانند ناوگان هوایی به روز و داشتن و پرچم در ناوگان هوایی به عنوان نشنال کریر اثر مثبتی را در بخش اقتصادی، فرهنگی و بین‌الملل خواهد داشت.

۱۷

امیر خجسته

آخوندی برای سوالات استیضاح‌کنندگان پاسخ‌های قانع کننده دارد

سوال حق نماینده است و بر اساس آئین‌نامه مجلس نمایندگان حق سوال از وزرا را دارند. آقای آخوندی هم برای همه سوالات و هم چنین منتقدان خرید هواپیما سند دارد و می‌تواند با پاسخ‌های قانع کننده خود نظر مجلس را جلب کند.

۱۸

یوسفیان ملا

استیضاح‌کنندگان ضعف دیگران را به حساب وزیر راه و شهرسازی می‌گذارند

استیضاح کنندگان و منتقدان وزیر راه و شهرسازی، وقتی نتوانستند از شخص وزیر، ضعفی را پیدا کنند، ضعف دیگران را به حساب وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم نوشتند که مثال بارز آنها مسکن مهر است.

یقین داشته باشید که در روز یکشنبه اکثریت قریب به اتفاق مجلس، رضایت خود را از شخص وزیر راه و شهرسازی بر اساس عملکردی که ارایه کرده است نشان خواهند داد. همچنین،این مثل را مدنظر قرار دهیم که دیکته نانوشته غلط ندارد. آقای آخوندی کسی است که دیکته زیادی نوشته و با تجربه‌های فراوانی که دارد غلط‌های کمی دارد.

۱۹

بهروز نعمتی

قرارداد خرید هواپیما شفاف است/ مخالفت‌ها نوعی بهانه‌تراشی است

اینکه نمایندگان سوال دارند ایرادی ندارد. خیلی خوب است که شفاف سازی شود و نمایندگان جواب‌های قانع کننده را بشوند. اما توصیف من از این قراردادها آن است که با توجه به گزارش های آخوندی به مجلس و مردم، آنقدر مساله بدیهی است که انگار در وسط استادیوم آزادی و در مقابل چشم صدهزار نفر جمعیت و در هوای آفتابی قرارداد بسته شده باشد.

در دولت‌های قبل برای خرید تنها چند فروند هواپیما مبلغی بیش از این هزینه شد و این درحالی است که در این دوره هواپیماهایی نو  و مجهز با تکنولوژی جدید به قیمتی بسیار مناسب خریداری شد و  این حرف ها تنها نوعی بهانه‌تراشی است.

۲۰

اکبر رنجبرزاده/ خانه ملت

جلسه استیاح در دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام می‌شود

ممکن است تعداد امضاءکنندگان استیضاح کنندگان آخوندی تا روز بررسی استیضاح افزایش یا کاهش پیدا کند. اما پس از اعلام وصول حتی یک نفر خواستار استیضاح آخوندی باشند، جلسه استیضاح باید برگزار شود.

صبح روز یکشنبه جلسه استیضاح در دو شیفت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

۲۱

محمدرضا بادامچی/ایرنا

برخی نمایندگان به عواقب بعدی استیضاح فکر نمی‌کنند/ آخوندی با رأی قابل قبولی به کار خود ادامه می‌دهد

برخی نمایندگان درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی به نظر می رسد احساسی عمل کرده و شرایط این وزارتخانه بزرگ را نادید گرفته اند و به عواقب بعدی این استیضاح توجهی ندارند.

 آخوندی با رأی قابل قبول به کار خود در این وزارتخانه ادامه خواهد داد.

۲۲

سیدحسین نقوی حسینی/خانه ملت

برگزاری نشست هماهنگی پیش از جلسه استیضاح

تلاش می کنیم برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی نشستی برای هماهنگی داشته باشیم به نظر می‌رسد روز یکشنبه پیش از نشست علنی جلسه خواهیم داشت.

۲۳

سبحانی‌فر/ایلنا

محورهای استیضاح فنی نیست/ کسی جز آخوندی توانایی مدیریت وزارت راه و شهرسازی را ندارد

عده‌ای از نمایندگان مجلس پس از حادثه قطار مشهد موضوع استیضاح آقای آخوندی را مطرح کردند و عده‌ای هم امروز به دنبال مطالبات منطقه‌ای خود هستند.

جنبه‌های فنی استیضاح وزیر راه و شهرسازی بسیار کمرنگ است و محور اصلی موضوعات فنی نیست.

نمی‌توان خدمات وزارت راه و شهرسازی را در ساخت واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر و دستاوردهای این نهاد عمرانی در بخش حمل و نقل را نادیده گرفت.

مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم چرا که کسی توانمندتر از عباس آخوندی نمی‌تواند وزارتخانه عریض و طویل و عمرانی‌ترین نهاد اجرایی کشور را مدیریت کند.

۲۴

اسدالله قره‌خانی‌آلوستانی

وزارت راه و شهرسازی، بسترساز فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی در کشور/ استیضاح وزیر را به مصلحت نمی‌دانم

استیضاح وزیر راه و شهرسازی با توجه به عملکرد خوبی که وزارت راه و شهرسازی در طول دولت یازدهم داشته است را نه به مصلحت مردم، نه به مصلحت مجلس می‌دانم و در این شرایط زمانی اصلا طرح چنین موضوعاتی به صلاح نیست و باید مجلس بر روی کارهای مهمتری متمرکز شود. 

وزارت راه و شهرسازی، مسئولیت ارایه وظایف خدماتی، رفاهی و توسعه ای را توامان دارد. در ضمن آنکه آن وزارتخانه، بسترساز برخی از فعالیت های اقتصادی و توسعه ای دیگری هم هست که نشان از تنوع مسئولیت ها و وظایف است.

۲۵

عبدالرضا عزیزی

آخوندی با دست خالی کارهای خوبی انجام داده است/۸۰ درصد نمایندگان به استیضاح آخوندی نه گفته‌اند

مجلس از وزیر راه و شهرسازی تشکر می‌کند. وی با دست خالی کارهای خوبی را انجام داده است. ما خودمان اعتبارات را در مجلس تخصیص می‌هیم، واقعا پول آن چنانی وجود ندارد. وزیر راه با ابتکار عمل و استفاده از فاینانس و با خلاقیت خود و آوردن بخش خصوصی کشور پای کار، پروژه‌ها را مدیریت کرده است.

باید عاقلانه فکر کرد. در حال حاضر ۸۰ درصد از نمایندگان مجلس استیضاح وزیر را به صلاح نمی‌دانند و به این استیضاح نه می گویند.

۲۶

مهرداد بائوج لاهوتی

آخوندی با دست خالی کارهای بزرگی انجام داد/ استیضاح آخوندی به‌منزله وارد شدن آسیب جدی به پروژه‌های فعلی است

با نگاهی فارغ از مسائل سیاسی به‌راحتی می‌توان دریافت که آخوندی با دست‌خالی و در زمان خشک‌سالی مالی دولت، اقدامات بزرگی انجام داده است.

برای همه روشن است که آخوندی بیشتر از سایرین تحت تأثیر حادثه برخورد دو قطار قرار داشت به‌طوری‌که ایشان از بدو وقوع حادثه در صحنه حضور یافت و سپس به‌عنوان بالاترین مقام یک وزارتخانه دولتی از مردم در ازای خطای فردی یکی پرسنل راه‌آهن عذرخواهی کرد و از هیچ تلاشی در این حادثه دریغ نکرد.

با توجه به اینکه کشور در آستانه تحول حمل‌ونقل قرار دارد، استیضاح آخوندی به‌منزله وارد شدن آسیب جدی به کارهای در دست اقدام است و زمین ماندن پروژه‌ها برای نمایندگان مجلس نیز صورت خوشی نخواهد داشت.

۲۷

محمدمهدی برومندی

مجلس با طرح استیضاح، عقلایی برخورد کند

این استیضاح را به نفع کشور و مملکت نمی‌دانم. معتقدم مجلس با مساله استیضاح با تدبیر و تعقل برخورد خواهد کرد. 

معتقدم نباید با موضوع استیضاح، احساسی برخورد کنیم. زیرا عملکرد وزارت راه و شهرسازی در استان های کشور و همچنین در حوزه تحت مسئولیت مثبت بوده است. در عین حال باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که با استیضاح، وزارتخاه، دولت و ملت دچار مشکلات بیشتری خواهند شد

۲۸

کمال دهقانی فیروزآبادی / ايلنا

جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و خارجی نقطه قوت وزارت راه است/ نمایندگان باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند/ امضایم را برای استیضاح پس گرفتم

گرچه استیضاح وزرا حق نمایندگان مجلس است اما در هر شرایطی استیضاح به صلاح منافع ملی کشورمان نیست و نمایندگان باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

یکی از نقاط قوت وزارت راه و شهرسازی در طول ۴ سال گذشته را جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی می‌دانم

امضای خود را برای استیضاح وزیر راه پس گرفتم

اخیرا سانحه‌ای مانند قطار مشهد در حوزه مدیریت شهری و در ساختمان پلاسکو افتاد اما برخورد وزارت راه و شهرسازی با بحران قطار برخورد مشهد و سمنان و برخورد شهرداری با فروریزش ساختمان پلاسکو قابل مقایسه نیست. دیدیم که در مدت زمان کوتاهی پس از وقوع این سانحه مدیرعامل راه آهن با پذیرش مسئولیت اجتماعی خود استعفا داد که  این یک اقدام پسندیده و قابل تحسین بود.

۲۹

ناصر موسوی لارگانی

ادغام وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی یک اشتباه بود

در دولت قبل ادغام وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی یک اشتباه بود و به فعالیت‌های بسیار گسترده عمرانی این دو وزارتخانه افزوده شد.

به طور قطع با استیضاح آقای آخوندی مشکلاتی در مدیریت وزارت راه و شهرسازی پیش می‌آید.

معتقدم وزیر می‌تواند نماینده‌های مجلس را قانع کند و آرامش خاطر برای نمایندگان و مردم ایجاد کند.

باید منصف بود و به دستاوردهای بسیار مهم این دولت در بخش حمل و نقل توجه کرد.

در بخش‌های حمل و نقل هوایی و جاده‌ای دستاوردهای قابل توجهی داشتیم و از همه مهمتر این که در بخش حمل و نقل ریلی عملکرد دولت و وزارت راه و شهرسازی قابل تحسین است.

۳۰

محمدصادق حسنی جوریابی

وقتی فهمیدم استیضاح انتقام‌گیری سیاسی است؛ امضایم را پس گرفتم/ روز استیضاح، قاطعانه از وزیر راه و شهرسازی حمایت می‌کنم/ عده‌ای دارند از استیضاح، سوء استفاده می‌کنند

ماینده مردم رشت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت قاطع از وزیر راه و شهرسازی، از پس گرفتن امضای خود برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: عده‌ای دارند از استیضاح، سوء استفاده می‌کنند و مسایل سیاسی را در این استیضاح وارد کرده‌اند که مورد قبول من نیست.

۳۱

سید حسین افضلی / ايرنا

استیضاح وزیر راه و شهرسازی به مصلحت کشور نیست

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران معتقد است، طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در زمان کنونی آثار بسیار منفی دارد و در این شرایط به مصلحت نظام و مملکت نیست.

۳۲

محمدرضا منصوری / ايرنا

استیضاح وزیر راه، طرح های توسعه ای را عقب می اندازد

در شرایطی نیستیم که با استیضاح وزیر راه و شهرسازی طرح های توسعه ای در این وزارتخانه به تاخیر بیفتد.

در روزهای پایانی سال بهتر است به فکر ایجاد بستری امن و ایمن برای جابجایی مسافران در شبکه های حمل ونقل کشور باشیم.

۳۳

قاسم میرزایی نکو / ايلنا

عده ای از استیضاح آخوندی به نفع مقاصد سیاسی خود استفاده می کنند/ یکدیگر را متهم نکنیم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور استیضاح وزیر راه و شهرسازی را موضوعی احساسی خواند و گفت: باید تمرین دموکراسی کنیم و به جای متهم کردن یکدیگر به فکر حل مشکل باشیم.

متاسفانه بعد از هر حادثه ای از سوی برخی افراد و گروه‌ها و جریان‌ها رفتارهای هیجانی دیده می شود که بعضا به ضرر کشور تمام می شود

باید تمرین دموکراسی کنیم و به جای متهم کردن یکدیگر به فکر حل مشکل باشیم. فکر می‌کنم کسانی که به وضع موجود دامن می‌زنند قصد حل مشکل را ندارند. بلکه می‌خواهند از این فضا به نفع مقاصد سیاسی خود استفاده کنند.

۳۴

بهرام پارسایی / ايلنا

جبهه پایداری به‌دنبال استیضاح آخوندی است / حدود ٥٠ نماینده امضای خود را پس گرفتند

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با اشاره به کاهش تعداد استیضاح‌کنندگان از حدود ٨٠ امضاء به حدود ٣٠ عدد، محورهای استیضاح آخوندی را فاقد پشتوانه فنی دانست و با بیان این‌که نمایندگان عضو جبهه پایداری همچون مجلس نهم به‌دنبال این استیضاح هستند، گفت: مجلس به استیضاح وزیر راه و شهرسازی رای نمی‌دهد و آخوندی موفق به کسب رای اعتماد مجدد از مجلس می‌شود.
     

 

 

 

نظر شما