شناسهٔ خبر: 34896 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد؛

وزارت راه و شهرسازی در صف اول اقتصاد مقاومتی/ خرید هواپیما کمر تحریم‌ها را شکست/ کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر شیراز- اصفهان با احداث آزادراه شیراز- اصفهان/ تقدیر از پروژه‌های راه و راهسازی در استان فارس

محمدمهدی برومندی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر آنکه مجلس با طرح استیضاح، عقلایی برخورد کند، گفت: وزارت راه و شهرسازی در صف اول اقتصاد مقاومتی قرار دارد و تکمیل آزادراه تهران- شمال و خرید هواپیما کمر تحریم‌ها را شکست.

محمدمهدی برومندی عضو مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم مرودشت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه مردم، نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای حادثه قطار متاسف هستند، افزود: همه ما اشک‌های آقای وزیر را در زمان اعلام خبر حادثه قطار و سانحه‌ای که برخی از هموطنان جان خود را از دست دادند، دیدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در استان‌های کشور و همچنین در حوزه تحت مسئولیت مثبت بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: اجازه بدهیم وزیر پرتلاش و پرکار راه و شهرسازی به کار خود ادامه دهد. همچنین، در بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی، شرایط موجود را مدنظر قرار دهیم و مقایسه‌ای با شرایط گذشته داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: امروز کشور در شرایط سخت بودجه‌ای قرار دارد و شاهد بودیم که منابع دولت، تلامین نشد. در واقع به دلیل تحریم‌ها، کاهش سقف صادرات نفت به کمتر از یک میلیون بشکه و کاهش قیمت ناگهانی نفت، دولت یازدهم با مشکلات جدی نقدینگی مواجه بود. در کنار این موضوع، نرخ تورم در دولت نهم و به ویژه دهم، رشد غیرقابل قبول و ناگهانی داشت که به دنبال آن ارایه خدمات به ویژه در کارهای عمرانی بسیار گرا‌ن‌تر تمام شد.

برومندی با اشاره به اینکه در شرایط بحران مالی، کارنامه وزارت راه و شهرسازی بسیار موفق بود، گفت: پروژه‌های راه و راهسازی در حوزه‌های راه‌روستایی، راه‌های اصلی، راه‌های فرعی و گسترش بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها، قابل‌قبول و چشمگیر است.

وی تکمیل بخشی از آزادراه تهران- شمال را در دولت یازدهم مثبت ارزیابی کرد و گفت: تکمیل آزادراه تهران- شمال بیش از دو دهه به طول انجامیده است. اما باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که این پروژه در شروع به کار آقای آخوندی کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشت و در حال حاضر بخش قابل توجهی از آن انجام شده و در بهار ۹۶، فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

برومندی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در صف اول اقتصاد مقاومتی قرار دارد و تلاشگران و فرزندان ما در وزارت راه و شهرسازی، تحریم‌ها را شکستند و دشمنان را مایوس کردند، از این جهت که با دست خالی، چندین برابر گذشته کار کردند که این اتفاق بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تلاش وزارت راه و شهرسازی برای احداث آزادراه شیراز- اصفهان ستودنی است، گفت: بر اساس زمان‌بندی‌ها و تلاش‌های شبانه روزی وزارت راه و شهرسازی، استان فارس صاحب آزادراه می‌شود و مسیر شیراز- اصفهان بیش از ۱۳۰ کیلومتر کوتاه خواهد شد که پیش‌بینی‌ها حاکی از بهره‌برداری این آزادراه تا ۲ سال آتی است.  

برومندی تکمیل بخشی از محور مرودشت- درودزن را که سالیانه ۷۵ کشته می‌داد و بهره‌برداری از ۲۱ کیلومتر راه این محور ۴۰ کیلومتری را از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم برای استان فارس برشمرد و گفت: چهاربانده کردن این محور که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از اقدامات خوب وزارت راه و شهرسازی در دوران وزارت آقای آخوندی است.

وی تلاش‌های دولت را در نوسازی ناوگان هوایی، بی‌نظیر عنوان کرد و روکش ۱۳۰ کیلومتری راه روستایی استان را در سال‌های ۹۴ و ۹۵ پس از ۲۰ سال از اقدامات مهم دولت یازدهم برشمرد./ 

نظر شما