شناسهٔ خبر: 34897 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر:

دولت‌های نهم و دهم ۶۹۰ هزار واحد مسکن مهر را تحویل داد/ دولت یازدهم حدود ۸۴۰هزار واحد تحویل داد و ۸۲۰هزار واحد را سنددار کرد/ تمامی واحدهای مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم تحویل داده می‌شوند

نشست خبری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به این موضوع که بعضی با بی‌انصافی محض، عملکرد دولت یازدهم را زیر سوال می‌برند گفت: دولت‌های نهم و دهم، از یک میلیون واحد تعداد ۶۹۰ هزار واحد را تحویل داد در حالیکه طی دوران خدمتی دولت یازدهم، حدود ۸۴۰هزار واحد تحویل و ۸۲۰هزار واحد در این دولت سند گرفته است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم واگذاری دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکن مهر استان گیلان در شهرستان لنگرود اظهار داشت: ساخت دو میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکن در کشور، کار گسترده‌ای است و از عهده یک وزارتخانه خارج است و همه دستگاه ها مکلف هستند که همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغی که شورای پول و اعتبار تصویب کرده تا بانک مسکن به ساخت واحدهای مسکن مهر اختصاص دهد، باید قبل از پایان سال جاری پرداخت شود که تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: براساس این مصوبه امسال باید ۱۰هزار میلیارد ریال برای تامین خدمات زیربنایی و آماده سازی در اختیار وزارت خانه های نیرو و راه و شهرسازی، چهار هزار میلیارد ریال هم از ماده‌های ۱۰ و ۱۲ در اختیار وزارت نیرو برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب که واقعا ضروری است، اختصاص داده می شد.

وی گفت: همچنین باید دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت زیرساخت های مسکن مهر به وزارت نیرو و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هم بابت محوطه سازی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گرفت ولی متاسفانه تا امروز حتی یک ریال از این مصوبات محقق نشده است.

به گزارش ایرنا؛ اصغری مهرآبادی به طرح های دهه فجر وزارت راه و شهرسازی اشاره و خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر ۸۰هزار واحد مسکن در کشور با اعتباری معادل ۴۵هزار میلیارد ریال در کشور آماده افتتاح شد که یک میلیون و ۹۳۰هزار واحد به اتمام رسیده و تا پایان سال، واحدهای واگذار شده به ۸۵۰هزار واحد می رسند.

وی با اشاره به برخی صحبت ها در زمینه مسکن مهر گفت: از سال ۱۳۸۵ ، مسکن اجاره پنجساله شروع شد و در سال ۱۳۸۶ ، در اجرای قانون بودجه کشور ساخت مسکن مهر در دستور قرار گرفت و در سال ۱۳۸۸ تصویب رسید.

وی ادامه داد: بعضی با بی انصافی محض، عملکرد دولت یازدهم را زیر سوال می برند اما باید بدانند که در دولت های نهم و دهم، از یک میلیون واحد تعداد ۶۹۰ هزار واحد تحویل شد درحالیکه طی دوران خدمتی دولت یازدهم، حدود ۸۴۰هزار واحد تحویل و ۸۲۰هزار واحد در این دولت سند گرفته است.

اصغری مهرآبادی پیگیری دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این زمینه را بسیار جدی دانست و اظهار داشت: بر اساس دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، قرار است در این ارتباط دوهزار میلیارد ریال بزودی پرداخت شود.

طی مراسمی در لنگرود برگزار شد، دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکن مهر استان گیلان که ۱۶۰ واحد آن مربوط به لنگرود بود، افتتاح و به صاحبان آنها تحویل شد.

شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

نظر شما