شناسهٔ خبر: 34910 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل برنامه‌ريزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن:

جزئیات تکمیل ظرفیت بليت رفت ۴ مسير ریلی کشور برای سفرهای نوروزی ۹۶/ سرعت سیر قطار تهران- مشهد به ۹.۵ ساعت کاهش یافت

باجه فروش بلیط قطار مشهد مديركل برنامه‌ريزي و نظارت بر خدمات مسافري راه‌آهن از راه‌اندازي قطار چرخشي در مسير تهران-مشهد-تهران خبر داد و گفت: بليت رفت ۴ مسير مشهد-تبريز، بندرعباس-مشهد،‌ مشهد-اصفهان و بندرعباس-اصفهان در ايام نوروز امسال پُر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران؛ علي كاظمي منش با بيان اينكه در پيش فروش بليت قطارهاي نوروزي حدفاصل ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردين سال آينده تاكنون ۲۰ درصد يعني حدود ۳۰۰ هزار بليت عرضه شده است، گفت: اين ميزان تقريبا ۲۰ درصد از ظرفيت ايجاد شده براي نوروز است و از اين ميزان ۳۵ درصد بليت‌ها از طريق اينترنت و ۶۵ درصد از طريق مراكز فروش بليت در اختيار مردم قرار گرفته است.

وي با اشاره به اين‌كه در مسير رفت تهران-مشهد براي تاريخ‌هاي ۲۷ تا ۲۹ اسفند بليت‌ها به فروش رفته است، بيان كرد: همچنين بليت رفت ۴ مسير مشهد-تبريز، بندرعباس-مشهد،‌مشهد-اصفهان و بندرعباس-اصفهان در ايام نوروز امسال پُر شده است.

مديركل برنامه‌ريزي و نظارت بر خدمات مسافري راه‌آهن با بيان اين‌كه بليت رفت مسير تهران-بندرعباس از ۲۵ اسفند امسال تا ۷ فروردين ۹۶ ظرفيت پُر شده است، افزود: در پيش‌فروش‌ها تمايل مردم براي خريد بليت قطار تغيير كرده است و بيشتر در ايام حركت و روزهاي منتهي به حركت مردم اقدام به خريد مي‌كنند.

كاظمي‌منش در پاسخ به پرسش تسنيم مبني بر اين‌كه ايام در نوروز امسال هم قطارهاي فوق‌العاده راه‌اندازي مي‌شود، گفت:‌از اول دي‌ماه امسال ۲۶۱ واگن مسافري با عمر بالاي ۴۵ سال از رده خارج شده كه اين مسئله نشان از ارتقاي كيفيت دارد.

وي ادامه داد: با توجه به اين مسئله مانند پارسال قطارهاي فوق‌العاده‌اي نخواهيم داشت.

وي بيان كرد: به جاي قطارهاي فوق‌العاده، در مسير تهران-مشهد-تهران قطارهاي چرخشي را راه‌اندازي مي‌كنيم يعني از دو رام قطار سه سرويس استفاده كنيم به طوريكه ساعت ۱۰ صبح در اين مسير قطارهاي ۴ و ۶ تخته موجود خواهد بود.

مديركل برنامه‌ريزي و نظارت بر خدمات مسافري راه‌آهن از حركت روزانه ۲۰۴ رام قطار در ايام نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: در مجموع از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردين سال آينده ۴۳۰۰ رام قطار مسافري در شبكه ريلي كشور سير مي‌كنند.

كاظمي‌منش با يادآوري اين‌كه سال گذشته سرعت سير در مسير تهران-مشهد ۱۱ تا ۱۱.۵ ساعت بود، گفت: اين در حالي است كه امسال سرعت سير قطار در اين مسير به ۹.۵ ساعت كاهش يافته است.

نظر شما