شناسهٔ خبر: 34914 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی:

جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و خارجی نقطه قوت وزارت راه است/ نمایندگان باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند/ امضایم را برای استیضاح پس گرفتم

 کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که برکناری آقای آخوندی در این شرایط به صلاح نیست و امضای خود را برای استیضاح وزیر راه پس گرفتم، گفت: همان طور که مجلس دهم به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد باید با همان منطق نسبت به اسیتضاح وزرا رفتار کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کمال دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که در این فرصت کوتاه و باقیمانده از عمر دولت یازدهم استیضاح هیچ کدام یک از نمایندگان مجلس منطقی به نظر نمی‌رسد، اظهار داشت: همانطور که مجلس دهم به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد باید با همان منطق نسبت به اسیتضاح وزرا رفتار کند.

وی ادامه داد: گرچه استیضاح وزرا حق نمایندگان مجلس است اما در هر شرایطی استیضاح به صلاح منافع ملی کشورمان نیست و نمایندگان باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

دهقانی با بیان اینکه استیضاح آخوندی در شرایطی که یک ماه تا انجام سفرهای نوروزی باقی مانده  و وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های متعددی را برای این ایام باید به اجرا برساند و بر عملکردها نظارت کند، اقدامی منطقی نیست، گفت: به طور قطع حذف وزیر راه و شهرسازی در این شرایط می‌تواند خود عامل ایجاد مشکلات متعددی در حوزه حمل و نقل و مسکن شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد : امروز باید مجلس با دولت همکاری داشته باشد و در کنار هم برای برون رفت از بحران مدیریتی و اقتصادی اقدام کنند.

وی با اشاره به سهم اندک وزارت خانه‌های عمرانی از بودجه کشور ادامه داد: باید دید چه بودجه‌ای در اختیار وزارتخانه‌های عمرانی قرار داده‌ایم و با آن مقدار بودجه چه عملکردی را داشتند. معتقدم عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل و ترابری قابل قبول بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بنده در زمان وقوع سانحه قطار مشهد از موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی بودم اما امروز با بررسی‌های انجام شده امضای خود برای اسیتضاح را پس گرفته‌ام‌ گفت: اخیرا سانحه‌ای مانند قطار مشهد در حوزه مدیریت شهری و در ساختمان پلاسکو افتاد اما برخورد وزارت راه و شهرسازی با بحران قطار برخورد مشهد و سمنان و برخورد شهرداری با فروریزش ساختمان پلاسکو قابل مقایسه نیست. دیدیم که در مدت زمان کوتاهی پس از وقوع این سانحه مدیرعامل راه آهن با پذیرش مسئولیت اجتماعی خود استعفا داد که  این یک اقدام پسندیده و قابل تحسین بود.

وی افزود: این اتفاق در وزارت راه و شهرسازی نشان دهنده این بود که آقای آخوندی در انجام اقدامات عاجل قاطع است بنابراین از این وزیر باید حمایت کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی گفت:‌ در حال حاضر تنها برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در بخش راه‌آهن صد هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم این در حالی است که بودجه عمرانی کشورمان آنچه که تحقق یافته به ۳۰ هزار میلیارد هم نمی‌رسد و بودجه وزارت راه و شهرسازی هم چیزی حدود هشت هزار میلیارد تومان بود که به طور کامل هم تخصیص نیافت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نقاط قوت وزارت راه و شهرسازی در طول ۴ سال گذشته را جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی می‌دانم، گفت: با اقدامات انجام شده در طول چهار سال گذشته شاهد دستاوردهای مهم در حوزه حمل و نقل در کشور بوده‌ایم.

دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با ایلنا ادامه داد: به طور قطع مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم و در این ایام استیضاح وزرا را به نفع کشور نمی‌دانم.

نظر شما