شناسهٔ خبر: 34955 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اسدی‌ خبر داد:

بندر چابهار آمادگی پذیرش کشتی‌های سوپرپست پاناماکس را دارد

بندر شهید بهشتی چابهار معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی چابهار با اشاره به پیشرفت طرح توسعه بندر چابهار‌گفت: این بندر آمادگی پذیرش کشتی‌های سوپرپست پاناماکس را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان ابوالقاسم اسدی معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار در بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه کشور از طرح توسعه بندرشهید بهشتی چابهار داشت گفت: بندر چابهار در حال حاضر با آبخور (۱۶-) آماده پذیرش کشتی‌های سوپر پست پاناما کس را دارد.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیک ما شاهد افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی هستیم.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضایه که در همایش قضات سراسر استان سیستان و بلوچستان به چابهار سفرکرده بود، صبح امروز بازدیدی از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار داشت و گفت: خوشبختانه ما در این همایش با توسعه‌هایی که در منطقه در حال اجراست از نزدیک آشنا شدیم و ما معتقدیم این توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان یک توسعه ملی ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: الحمدالله اقدامات بسیار خوبی به دست مهندسان و نیروهای فنی و جهادی کشور با استانداردهای روز دنیا در این منطقه انجام‌گرفته است که جای قدردانی دارد و ما امیدواریم این بندر استراتژیک بتواند به‌ عنوان شاهراه ترانزیت و قطب بزرگ تجاری و اقتصادی کشور و منطقه شود.

این مسئول بیان کرد: توسعه بندر شهید بهشتی چابهاریکی از بزرگ‌ترین و استراتژیکی‌ترین کارهای دولت است که می‌تواند باعث رشد و توسعه استان و کشور را به همراه داشته باشد.

نظر شما