شناسهٔ خبر: 34956 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

دولت نهم و دهم فقط ۶۹۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحويل داد/ دولت يازدهم در ۳ سال ۸۴۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داد/ عملکرد درخشان وزارت راه در تكميل خدمات روبنایی و زیربنایی

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر عملکرد دولت یازدهم در افتتاح و تحویل واحدهای مسکن مهر را ۵۵ درصد اعلام کرد و گفت: از بین یک میلیون واحد افتتاح شده در دو دوره گذشته تنها ۶۹۰ هزار واحد آن به متقاضیان تحویل داده است.

احمد اصغری مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص شرایط  مسکن مهر روستایی کشور در دو دوره گذشته بیان کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از معاونت روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مجموع یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۸۰ واحدی که در دولت نهم و دهم عقد قرارداد شده‌اند تعداد یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۵۴ واحد آن خاتمه و به متقاضیان تحویل داده شده است.

مهرآبادی در ادامه تأکید کرد: از ابتدای طرح مسکن مهر تعداد ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر شهری تنظیم قرارداد شده بود که از این تعداد، یک میلیون واحد در دولت نهم و دهم به افتتاح رسید.

به گفته وی این درحالی است که از تعداد واحدهای افتتاحی، ۶۹۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل و مابقی در دولت یازدهم به مالکان تحویل داده شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین با تأکید براینکه عملکرد دولت یازدهم در حوزه ساخت و واگذاری مسکن مهر چشمگیر و قابل قبول است گفت: طی سه سال گذشته ۸۴۰ هزار واحد با برخورداری از تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی به متقاضیان تحویل داده شده است که اماری ۵۵ درصدی را به خود اختصاص می دهد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در سال جاری هیچ‌گونه اعتباری علی‌رغم تصویب دولت برای تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی سایت‌های باقی‌مانده این طرح در سطح کشور تخصیص و پرداخت نشده است گفت: بنابراین به منظور مساعدت برای تکمیل، آماده‌سازی و محوطه‌سازی پروژه‌ها و همچنین جهت کمک به خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر با مجوز وزیر راه و شهرسازی و با اخذ مصوبه از دولت تا جائیکه ممکن بود طی سال‌های اخیر از اراضی دولتی بهره جسته‌ایم که البته چاره‌ای هم جز آن نداشتیم./

نظر شما