شناسهٔ خبر: 34973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان صومعه‌سرا خبر داد:

بازگشایی تمامی راه‌های اصلی و فرعی و روستایی شهرستان صومعه‌سرا در گیلان

برف روبی مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان صومعه‌سرای گیلان در خصوص آخرین وضعیت راه‌های شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: با وجود بارش ۳۰ الی ۸۰ سانتیمتری برف در این شهرستان تمامی راه‌های اصلی، فرعی و همچنین راه‌های روستایی صومعه‌سرا بازگشایی شده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، عین ا... خانعلیزاده مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان صومعه‌سرا در خصوص آخرین وضعیت راه‌های شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: با وجود بارش ۳۰ الی ۸۰ سانتیمتری برف در این شهرستان تمامی راه‌های اصلی، فرعی و همچنین راه‌های روستایی صومعه‌سرا بازگشایی شده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی در خصوص عملیات راهداری و برف‌روبی انجام گرفته در ۳۶ ساعت گذشته شهرستان صومعه‌سرا گفت: راه‌های ۷ روستا به طول ۳۰ کیلومتر برف‌روبی و بازگشایی شده و تاکنون بیش از ۷۰ تن مخلوط ماسه و نمک در جاده‌ها پاشیده شده و حجم برف‌روبی انجام شده در حدود ۷۵۰ هزار مترمکعب بوده است.

خانعلیزاده افزود: با اعزام ۴۰ راهدار و ۳۱ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۱۴ گروه اجرایی به صورت شبانه‌روزی مشغول باز کردن جاده‌های این شهرستان هستند که با همت و تلاش این عزیزان بیش از ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های این شهرستان بازگشایی شده‌اند. 

همچنین سید نورالدین فاطمی مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ماسال در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های این شهرستان تشریح کرد: تمام محورهای اصلی و فرعی شهرستان ماسال باز و از ۱۸ روستا و راه ییلاقی ماسال به گیلوان که به علت بارش شدید برف مسدود شده بودند ۱۶ روستا توسط همکاران زحمتکش راهداری بازگشایی شده و ۲ روستا باقیمانده که تلاش برای بازگشایی محورهای باقی‌مانده با قوت و جدیت در جریان است و تا ساعاتی دیگر بازگشایی خواهد شد.

فاطمی در خصوص عملیات راهداری و برف‌روبی انجام گرفته در ۳۶ ساعت اخیر در شهرستان ماسال اظهار کرد: راه‌های روستایی به طول ۱۱۸  کیلومتر برف‌روبی و بازگشایی شده و تاکنون بیش از ۳۰ تن مخلوط ماسه و نمک در جاده‌ها پاشیده شده و حجم برف‌روبی انجام شده در حدود ۳۵۴ هزار مترمکعب بوده است.

مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ماسال در پایان بیان کرد: پرسنل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ماسال با ۱۳ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۳ اکیپ به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌گزاری و باز کردن جاده‌های این حوزه هستند.

وی از کمک به رانندگان گرفتار شده در محور ماسال به گیلوان نیز خبر داد و گفت: به ۶۳ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک، که زنجیر چرخ نداشتند توسط راهداران کمک و امدادرسانی شد.

نظر شما