شناسهٔ خبر: 34995 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رحیمی در صحن علنی مجلس:

استیضاح ابهام‌ دارد و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اخطار قانون اساسی موارد استیضاح وزیر راه و شهرسازی را کلی خواند و گفت: ۵ مورد از سوالات استیضاح کنندگان مبهم و خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز یکشنبه اول اسفند با دستور کار بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در اخطار اصل ۶۰ قانون اساسی، گفت: این استیضاح خیلی کلی بوده و صراحت کامل را ندارد.

وی با اشاره به ماده ۲۲۳ آئین نامه داخلی مجلس که بر اساس آن باید موضوع استیضاح صریح و شفاف باشد، گفت: استیضاح کنندگان  ۱۳ مورد را مطرح کرده‌اند که برخی موارد خیلی کلی و برخی موارد خیلی مبهم است و صراحت لازم را ندارد.

رحیمی ادامه داد: سوالات یکم، چهارم، هفتم، دهم و سیزدهم طرح استیضاح صراحت لازم را ندارد و ابهام دارد و نیاز بود هیئت رئیسه قبل از آغاز جلسه استیضاح درخواست رفع ابهام از طرح استیضاح را از نمایندگان استیضاح کننده درخواست کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درعین حال سوالات پنجم و یازدهم استیضاح کلی مطرح شده است که برخلاف آیین‌نامه داخلی است. سوالی که به مطالبات اجتماعی برمی‌گردد نیز ابهام آفرین است و بهتر آن بود که نسبت این سوالات به وزارت راه و شهرسازی مشخص شود.

نظر شما