شناسهٔ خبر: 35005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری کردستان خبر داد:

بازگشایی راه ارتباطی ۳۰۰ روستای کردستان

برف روبی مدیر راهداری اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: از مجموع ۵۰۰ راه روستایی بسته شده در استان به دلیل بارش برف و کولاک، با تلاش عوامل راهداری از صبح امروز راه ۳۰۰ بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدراشد مدرس گرجی شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همزمان با بارش برف در سه روز گذشته راه ارتباطی حدود ۵۰۰ روستای استان بسته شد که تاکنون راه ۳۰۰ روستا بازگشایی شده و عملیات برف‌روبی در ۲۰۰ روستای دیگر همچنان ادامه دارد.

به گفته وی همچنان شاهد کولاک در مسیرهای ارتباطی استان هستیم و به این دلیل، علی‌رغم تلاش‌های گسترده برای بازگشایی مسیر مریوان - سقز، این محور همچنان بر روی رفت‌وآمدها بسته است.

وی با اشاره به اینکه ۶۳۰ راهدار از بدو شروع بارش‌های دوشنبه هفته گذشته در جاده‌های استان استقرار خود را تقویت کرده‌اند، گفت: تداوم بارش‌ها و کولاک اجازه بازگشایی برخی مسیرها از جمله محور مریوان - سقز که امروز پنجمین روز متوالی مسدودی را طی کرده است به راهداران نمی‌دهد.

مدیر راهداری اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: راهداران روز گذشته علاوه بر حضور در دیگر راه‌های بین‌شهری استان و ارائه خدمت به مردم قسمتی از راه سقز - مریوان را بازگشایی کرده بودند اما شروع مجدد بارش برف و کولاک شدید راه ارتباطی را بر روی رفت‌وآمدها بسته است.

مدرس گرجی افزود: با توجه به برودت هوا، یخ‌زدگی معابر و وجود کولاک شدید تردد در تمامی محورهای استان تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بوده و لازم است مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

نظر شما