شناسهٔ خبر: 35063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین نشست ماهانه استان ایلام و در محل پروژه صورت گرفت:

بررسی پیشرفت فیزیکی احداث بزرگراه ایلام - مهران

جاده پیشرفت فیزیکی احداث بزرگراه ایلام – مهران (محور اصلی اربعین) در بازدید و دومین نشست ماهانه استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاه‌های مرتبط استان در محل پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، در این بازدید و نشست که به صورت ماهانه در محل پروژه بزرگراه ایلام- مهران برگزار می‌شود مراحل احداث این بزرگراه و موانع و مسائل موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سیدکمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این جلسه گفت: در حال حاضر مناقصه چهارخطه ایلام تا تقاطع ماربره (حدفاصل روستای مهدی‌آباد تا تقاطع ماربره محور ایلام – مهران) در مرحله نهایی تعیین پیمانکار است که با شروع به کار این قطعه عملاً کل محور ایلام به مهران در حال چهار بانده شدن است.

میرجعفریان بیان کرد: امسال ۱۲ کیلومتر ورودی شهر مهران از تقاطع سد شهید آل اسحاق تا مهران و ۴ کیلومتر خروجی شهر ایلام از میدان قرآن تا روستای مهدی‌آباد چهارخطه شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی ۴۵ کیلومتر صالح‌آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق و ۱۹ کیلومتر سه‌راهی ماربره تا صالح‌آباد اجرایی شده و با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست و به این ترتیب کل مسیر ایلام تا مهران در حال چهارخطه شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص قطعه ۴۵ کیلومتری صالح‌آباد تا سد شهید آل اسحاق گفت: این قطعه توسط موسسه ولی‌عصر (عج) در قطعات مختلف با پیشرفت مناسب در حال اجرا است، این پروژه در بازه زمانی ۱۸ ماهه تعریف شده اما مسئولین موسسه محترم در تلاش هستند تا با یک برنامه ده‌ماهه تا اربعین سال آینده بتوانند این قسمت از مسیر را به بهره‌برداری برسانند.

وی در پایان از تلاش همه مسئولین استان به خصوص مدیران کل شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت گاز، شرکت زیرساخت، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و ... به خاطر همکاری با اداره کل راه و شهرسازی در این پروژه قدردانی کرد.

مهندس مروارید استاندار ایلام در این نشست میزان فعالیت اکیپ‌های راه‌سازی محور ایلام- مهران را مناسب ارزیابی کرد و افزود به جهت اهمیت این محور برای همایش بزرگ اربعین حسینی می‌طلبد چهارخطه شدن مسیر شتاب بیشتری پیدا کند.

وی بیان کرد: با برنامه‌های تعریف شده برای این محور تا اربعین سال آینده بیشتر قسمت‌های مسیر چهارخطه خواهد شد اما قسمت‌هایی نیز وجود دارد که می‌بایست تونل و پل‌های بزرگی احداث گردد و این امر زمان‌بر خواهد بود که امیدواریم این قسمت‌ها نیز در کمترین زمان به بهره‌برداری برسند.

 مروارید از همه مردم استان و مسافرین این مسیر خواست تا زمان اتمام این پروژه در این محور با احتیاط و رعایت مقررات تردد نمایند چرا که بیشتر عملیات راهسازی در مجاورت محور موجود در جریان است.

نظر شما