شناسهٔ خبر: 35065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

رفع تصرف ۳۰۰ هزار مترمربع اراضی دولتی در کردستان

رفع تصرف مدیر املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۳۰۰ هزارمتر مربع اراضی در یازده ماهه امسال در سطح استان با اجرای حکم قضایی از دست متصرفان خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، فرشاد سرحدی گفت: در یازده ماهه امسال  ۳۰۰ هزارمتر مربع اراضی در سطح شهرستان‌های استان با اجرای حکم قضایی از دست متصرفان خارج شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: عملکرد اداره کل راه و شهرسازی کردستان در حوزه حفاظت از اراضی ملی و اجرای طرح بازشماری منابع دولت و تثبیت مالکیت دولت در ارزیابی اخیر  سازمان ملی زمین و مسکن مطلوب بوده است.

مدیر املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: استان کردستان از بین ۳۴ استان کشور رتبه هفتم را در خصوص اجرای برنامه‌های تعریف شده توسط سازمان ملی زمین و مسکن در سال جاری کسب کرده است.

سرحدی به اقدامات جدید اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در خصوص حفاظت از اراضی ملی نیز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی حفاظت از اراضی ملی از جمله اقدامات بسیار خوبی بود که در سطح استان انجام گرفت.

به گفته وی، هدف از راه‌اندازی سامانه حفاظت از اراضی پایش اراضی و املاک سازمان ملی زمین و مسکن، حفاظت از محدوده‌های زیرپوشش و گزارش به موقع مخاطرات بوده است.

مدیر املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: ثبت وقایع همراه با تصویربرداری از مواضع مورد تعرض واقع شده، ایجاد واکنش‌های به موقع به منظور رفع مخاطرات و اخطار عدم بازدید اراضی از دیگر اهداف اجرای این طرح بوده است.

سرحدی با تأکید بر اینکه طرح جامع حفاظت به منظور رفع موانع و مشکلات جاری، فراهم کردن بسترهای لازم اعمال مدیریت،‌ هدایت،‌ نظارت و کنترل عملکردها اجرا شده است، افزود:‌ افزایش انضباط و هدفمندی در تخصیص و هزینه بودجه حفاظت از اراضی، اجتناب از اعمال رفتارهای سلیقه‌ای و خارج از استاندارد و کمک و پشتیبانی در اجرای سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات در سازمان ملی زمین و مسکن تدوین و ارائه شده است.

سرحدی در پایان با اشاره به اینکه مردم می‌توانند در راستای رفع تصرف اراضی ملی راه و شهرسازی را یاری کنند، اظهار کرد: مردم می‌توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۱۵۸۷۹۴ به اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان و یا به اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

نظر شما