شناسهٔ خبر: 35089 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جلیل مختار مطرح‌کرد:

شهربندری اروندکنار آبادان درگیر رکود و مهاجرت/ قول مساعدت اعضای‌کمیسیون اجتماعی‌مجلس برای رفع مشکلات

اروندکنار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سفر به استان خوزستان، از بازارچه و بندرگاه اروندکنار در ۵۰کیلومتری جنوب آبادان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از مانا اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی از نزدیک با تجار و بازرگانان محلی که دربندر اروندکنار فعالیت می‌کنند دیدار و گفتگو کردند.

جلیل مختار از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط گفت: هیئت رئیسه و اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس از نزدیک با کمبودها و مشکلات بندر اروندکنار آشنا شده و قول دادند در جهت رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی اشتغال جوانان، عدم رونق بازارچه مرزی، رکود در فعالیت‌های بندری، شوری آب و مهاجرت را از مهمترین مشکلات شهر بندری اروندکنارعنوان کرد.

همچنین اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید از آبادان با اعضای اتاق اصناف این شهر دیدار و با طرح مشکلات از سوی بازرگانان، از عدم استقرار گمرک در ورودی‌های منطقه آزاد اروند انتقاد کردند.

اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قول دادند موضوع عدم استقرار گمرک در ورودی منطقه آزاد اروند را با کرباسیان رئیس گمرک کشور مطرح تا مجوز شروع کار گمرک در دروازه‌های ورودی منطقه آزاد اروند صادر شود.

پیش از این اعضاء کمیسیون مجلس شورای اسلامی در سفر به خرمشهر از تاسیسات بندری این شهر و آبراه استراتژیک اروندرود بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بندر اروندکنار در شهرستان آبادان روزگاری نه تنها به شهر بلکه به اقتصاد شهرستان آبادان رونق می داد.

نظر شما