شناسهٔ خبر: 35101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از پنج میلیون تردد دربهمن ماه درمحورهای مواصلاتی استان زنجان

ایرج دست نشان بهمن سال جاری تعداد پنج میلیون و ۷۱۲ هزار و ۴۰۲ تردد وسیله نقلیه در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان ثبت شده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان در بهمن ماه تعداد تردد وسیله نقلیه در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۵۸ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی تصریح کرد: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌‌های کشور حدود ۳۸۰ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه بیست و چهارم کشور را داراست که بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با ۳۱۷ هزار و ۹۸۳ تردد و محور خرمدره-ابهر با ۳۱۷ هزار و ۶۳۸ تردد و کمترین تردد در محور طارم- زنجان (تهم) با ۹۸۰۷ جابجایی صورت گرفته است.

دست نشان گفت: ۲۸ درصد از كل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین با یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۸۷ دستگاه اختصاص داشته است و در حالی‌که میانگین کشوری ۱۷درصد بوده، استان زنجان در جایگاه پنجم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد و میانگین كاركرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۶ درصد بوده‌است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت ۱۴۲ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است، افزود: میانگین كشوری این نرخ در این مدت ۲۹۰ وسیله نقلیه است و استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۲۶ را در كشور داراست وبیشترین نرخ جریان تردد در خرمدره - ابهر با ۵۰۱ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با ۱۴ تردد در ساعت صورت گرفته است.

وی یادآورشد: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در كل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۴۰وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده، در حالیكه میانگین كشوری این نرخ۵۰ وسیله نقلیه سنگین و استان زنجان رتبه هفدهم كشور داراست.

نظر شما