شناسهٔ خبر: 35113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

کاهش ۹ درصدی تصادفات در محورهای کهگیلویه و بویراحمد/ نصب ۱۵ دستگاه ثبت تخلف هوشمند جدید تا پایان امسال

علی خوان پایه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۹.۱ درصدی تصادف و نیز کاهش ۷.۶ درصدی تلفات جاده‌ای استان در ۱۰ ماه امسال خبر داد.

علی خوانۤ‌پایه، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاز پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تلاش و اقدام لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: در ۱۰ ماه امسال به کاهش ۷.۶ درصدی تلفات برون شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد و رسیدن از ۱۳۲ نفر در سال گذشته به ۱۲۲ نفر در سال جاری دست یافتیم.

خوان‌پایه افزود: ۱۰ ماه سال گذشته آمار تصادفات جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶۰۶ مورد بود که در مدت مشابه امسال با کاهش ۹.۱ درصدی به ۱۴۶۰ مورد رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعامل مستمر با پلیس راه و استفاده از ظرفیت انجمن‌های صنفی همچنین شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان موثر بوده است، گفت: برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بر عملیات راهداری با رویکرد حفظ، نگهداری و ایمن‌سازی جاده‌های ارتباطی حوزه‌های استحفاظی استان و افزایش ایمنی جاده‌ها به منظور ارتقای امنیت جانی و مالی مردم برنامه‌های بلندمدت و در دستور کار این اداره کل است که در این راستا تا پایان امسال ۲۲ نقطه پرحادثه استان را رفع می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ۳۳ شرکت مسافربری و ۱۷ شرکت حمل کالا در استان فعال است، افزود: امسال با افزایش محسوس حمل کالا از محورهای استان مواجه شدیم.

خوان پایه عنوان کرد: اکنون ۲۴ دستگاه ترددشمار، چهار دستگاه ثبت تخلف هوشمند، ۱۰ دوربین نظارت تصویری و یک دستگاه توزین در محورهای استان فعال است. تا پایان امسال ۱۵ دستگاه ثبت تخلف جدید در محورهای مواصلاتی استان نصب می‌شود و سال آینده یک دستگاه توزین جدید را فعال خواهیم کرد.

نظر شما