شناسهٔ خبر: 35118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بعد از شش روز صورت گرفت:

بازگشایی راه ارتباطی شهر اورامان و ۱۰ روستای آن در استان کردستان

برف روبی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سروآباد استان کردستان گفت: گردنه ژالانه راه ارتباطی شهر اورامان و ۱۰ روستای تابعه آن بعد از ۶ روز از بسته بودن، با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، دیاری استواری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: گردنه ژالانه که مسیر ارتباطی شهر اورامان و ۱۰ روستای تابعه آن با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر مرتبط می‌کند، ساعت ۲۲ یکشنبه شب با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری بازگشایی شد. 

وی ادامه داد: بارش شدید برف و کولاک که از روز سه‌شنبه هفته گذشته در شهرستان سروآباد آغاز شده بود، باعث بسته شدن گردنه ژالانه و مسدود شدن مسیر اصلی منطقه اورامانات شد. 

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سروآباد با بیان اینکه ارتفاع برف در این منطقه به بیش از ۲ متر می‌رسید، افزود: به دلیل بارش مداوم برف، شدت کولاک و امکان سقوط بهمن در این منطقه، برف‌روبی این گردنه تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نبود. 

به گفته وی سقوط بیش از ۱۱ مورد بهمن در گردنه ژالانه در روزهای گذشته باعث گرفتار شدن چهار خودروی سواری و زیر شدن ۲ دستگاه لودر راهداری شده بود. 

وی اضافه کرد: در طول مدت ۶ روز بسته بودن گردنه ژالانه، تنها راه ارتباطی شهر اورامان و ۱۰ روستای آن از طریق مسیری صعب‌العبور و نامناسب با شهرستان پاوه در استان کرمانشاه بود. 

استواری ادامه داد: بارش شدید برف و کولاک علاوه بر بستن گردنه ژالانه باعث قطعی برق منطقه اورامانات و قطعی ارتباط تلفن همراه نیز شده بود. 

وی با بیان اینکه تردد در گردنه ژالانه تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، افزود: رانندگان و مسافرانی که قصد عبور از این گردنه را دارند، از توقف در این مسیر و ایجاد آلودگی صوتی که باعث سقوط بهمن می‌شود، خودداری کنند.

نظر شما