شناسهٔ خبر: 35128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

اقدامات فزاینده برای ساخت آزادراه در مسیر لار- بندرعباس

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از فراخوان وزارت راه و شهرسازی نسبت به ساخت آزادراه لار- کهورستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از فراخوان وزارت راه و شهرسازی نسبت به ساخت آزادراه لار- کهورستان خبر داد.

باقری فرد اظهار کرد: محور لار- بندرعباس با توجه به ترانزیتی بودن و تردد خودروهای سنگین نیازمند ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و این اتفاق که مدت‌هاست مجدانه از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان برای توسعهٔ منطقه به دنبال آن بودیم، می‌تواند برآیند خوبی را برای منطقه به همراه داشته باشد و بی‌شک با جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی می‌توان منطقه را به یکی از شریان‌های مهم ارتباطی کشور و کریدور ارتباطات جاده‌ای تبدیل کرد.

وی در ادامه افزود: مسیر لار- بندرعباس کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی به آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و بنادر جنوبی مهم محسوب می‌شود و همواره بسیاری از حمل‌ونقل‌ها از طریق این مسیر صورت می‌گیرد.

باقری فرد گفت: با توجه به اهمیت مسیر مذکور، معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعهٔ زیربناهای حمل‌ونقل کشور طی فراخوانی نسبت به شناسایی و ارزیابی سرمایه‌گذار برای آزادراه لار –کهورستان در روزنامه‌های کثیرالانتشار صورت داده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون از متقاضیانی که دارای توان اجرایی، مالی و سرمایه‌گذاری از منابع داخلی و یا خارجی هستند تا تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۵ دعوت به مشارکت در ساخت این آزادراه شده است که امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تحقق این اقدام را بتوانیم در آینده‌ای نه‌چندان دور مشاهده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان بیان کرد: آزادراه لامرد-پارسیان به طول ۴۵ کیلومتر و شامل سه خط رفت و سه خط برگشت و سه تقاطع غیر هم‌سطح توسط سرمایه‌گذار بومی در حال اجرایی شدن است و امیدواریم آزادراه لار – کهورستان نیز بتواند کمک شایانی را به توسعه حمل‌ونقل کشور نماید.​

نظر شما