شناسهٔ خبر: 35156 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در آستانه روز مهندس صورت گرفت؛

برگزاری نمایشگاه آثار هنری مهندسان/ تجلیل از مهندسان هنرمند در آستانه روز مهندس

همایش در آستانه پنجم اسفند، روز مهندس و گرامیداشت مقام مهندس ، نمایشگاه آثار هنری مهندسان هنرمند عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با نام مهندس، فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی-هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار و با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه از نفرات برگزیده، تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایشگاه آثار هنری مهندسان هنرمند عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران تحت عنوان نام مهندس، فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه که با آثار خلاقانه علمی ،هنری و فرهنگی بیش از یکصد مهندس برگزار شد، هنرمندان عضو سازمان آثار خود را در سه بخش به بازدید عموم گذاشتند.

در بخش تخصصی آثار برگزیده اعضا در ساخت و ساز که در کشور یا خارج از کشور موفق به کسب رتبه برتر شده اند ، به نمایش گذاشته شد.در بخش فرهنگی کتب تخصصی و مقالات و اشعار به بازدید اعضا گذاشته شد و در بخش هنری، آثار خطاطی، نقاشی، مجسمه سازی و موسیقی سنتی و پاپ در جمع مهندسان ارائه شد.

در مراسم افتتاحیه  این نمایشگاه که با حضور منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی، مهندس مهردادفر از مدیران وزارت راه و شهرسازی، مهندس الهه رادمهر نایب رئیس اول سازمان، مهندس رضوی دبیر هیات مدیره و تعداد دیگری از اعضای هیات مدیره سازمان برگزار شد، شیبانی‌اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی، ضمن تقدیر از مهندسان هنرمند وابراز خوشوقتی از حضور در جمع آنان، هنر و مهندسی را بسیار نزدیک به هم توصیف کرد . وی اظهار داشت در برخی زمینه ها مانند معماری و شهرسازی این دو عرصه قابل تفکیک نیستند و توجه هنرمندانه به مهندسی، باعث توسعه خلاقیت‌ها و ابتکارات مهندسی است. وی چنین برنامه‌هایی را در تعامل بیشتر اعضای سازمان و همکاری‌های آنان موثر دانست و ابراز امیدواری کرد مهندسان هنرمند از طریق هم‌افزائی هنر و مهندسی آن را در ارتقای اخلاق حرفه‌ای به کار گیرند و بتوانند روش های نوینی را برای ترویج اخلاق حرفه ای خلق کنند .

الهه رادمهر دبیر این مراسم نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های هنرمندان مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان، در سخنان خود ترکیب علم و هنر را ترکیب قابل تاملی دانست که می‌تواند آثار ماندگاری همچون آثار شگرف معماران بزرگ سرزمین‌مان به جای بگذارد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح های تقدیر ، تندیس و جوایز نفرات برگزیده، از آنان تقدیر به عمل آمد./

نظر شما