شناسهٔ خبر: 35163 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر خرمشهر برگزار شد:

جزییات هفتمین همایش دستاوردهای علمی پژوهشی بندر خرمشهر

جلسه هفتمین همایش دستاوردهای علمی پژوهشی بندر خرمشهر با حضور اساتید دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و علوم و فنون دریایی خرمشهر، مدیرکل و کارکنان بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، این همایش به همت اداره مطالعات و برنامه‌ریزی واحد طرح و توسعه در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در این همایش گفت: هدف ما این است که با توجه به وضعیت موجود و پتانسیل‌های بندر خرمشهر آن را کاراتر و بهره‌ورتر سازیم.

عادل دریس ادامه داد: ما در این راستا باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری را هر چند کوچک و زودبازده که در زمینه صادرات و واردات فعالیت داشته باشند جذب کنیم که در حال حاضر این اتفاق در بندر خرمشهر در حال وقوع است، با وجود اینکه رقابت بسیار سخت شده و بنادر دیگر نیز با این چالش مواجه هستند.

وی گفت: انتظار می‌رود که اهداف و شرح وظایف کارکنان توسط واحد طرح و توسعه مشخص شود و بخش‌هایی که بیشترین اثر در فرایندها و ارزش افزوده بیشتری برای اداره کل دارند را شناسایی کنیم و افراد صاحب آن فرایند را آموزش دهیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ابراز امیدواری کرد که بندر خرمشهر در سال آینده در مسیر پژوهش محور حرکت کند.

دریس ضمن اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط واحدهای مختلف این اداره کل در سال جاری گفت: این موفقیت‌ها نشان‌دهنده این است که اقدامات خوبی توسط بندر خرمشهر در حال انجام است.

 وی بهترین پاداش برای کارکنان بندر خرمشهر را رشد این اداره کل عنوان کرد.

 در ادامه افشین قنبرزاده مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص پژوهش و فناوری، فرصت‌ها و چالش‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت.

همچنین در این همایش در گزارشی وضعیت مطالعات و تحقیقات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در سال ۹۵ در زمینه طرح‌های درون و برون‌سپاری، پروژه‌های مطالعاتی پیشنهادی، ترجمه‌ها و تألیف‌ها، برگزاری فراخوان مقاله و ثبت دانش، نمایشگاه کتاب و مسابقه‌های کتاب‌خوانی شرح داده شد.

لازم به ذکر است؛ پیش از برگزاری این همایش پنلی با عنوان بررسی و ارائه راهکارهای رشد و ترقی بندر خرمشهر با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود برگزار شد.

در پایان این همایش با اهدای جوایز و لوح سپاس از کارکنان پژوهشگر اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر تقدیر شد.

نظر شما