شناسهٔ خبر: 35185 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید کشاورزیان از محورهای استان قزوین/ حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش توسعه پایدار قزوین/ وقوع سیل در سه استان فارس، بوشهر و کرمان

گزارش آخر هفته  بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محورهای برف‌گیر قزوین، حضور مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در همایش توسعه پایدار شهر قزوین، وقوع سیل در سه استان فارس، بوشهر و کرمان و انسداد مسیرهای مواصلاتی بر اثر بارش برف در اکثر استان‌ها مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین خیرهای هر استان در هفته گذشته را می‌توان در زیر مشاهده کرد:

آذربایجان شرقی

راه ارتباطی ۹۰ روستای شهرستان هشترود با تلاش شبانه روزی کارکنان راهداری بازگشایی شد.

قم

دبیرکارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان قم گفت: کلیه استعلامات لازم از دستگاه‌های مرتبط در خصوص جانمایی جایگاه‌های سوخت تک سکو، قبل از استقرار و احداث آن باید اخذ شود.

حسن صبوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به طرح رقابت در خدمت و گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل افزود: هم‌اکنون تعداد دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر نیز در حال تکمیل است که به‌زودی افتتاح خواهد شد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی در پنجمن جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری تاکید کرد که ستاد بازآفرینی در سطح ملی، استانی و شهرستانی با هدف ارتقای قابلیت زیست پذیری و کیفیت زندگی شهری راه ‌اندازی شده و در این راستا از هرگونه طرح و برنامه‌ای که موجب تحقق این اهداف باشد با همه ظرفیت و توان حمایت می‌کند.

طبق گزارش‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین: از زمان آغاز عمليات راهداري زمستاني تاكنون ٨٢٤٢  كيلومتر- باند در سطح راه‌هاي استان عمليات برف روبي انجام و در عمليات نمك پاشي و برف روبي محورهاي مواصلاتي استان نيز حدود ١٥  هزار تن ماسه و نمك در سطح راه‌ها مصرف شده است.

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران جهت بازدید از طرح ایجاد موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در محله سرداغر به قزوین سفر کرد.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن حضور در بندر مسافری پهل از نحوه خدمات دهی به مسافران دریایی جزیره قشم و جابجایی خودروهای آنان بازدید و بر لزوم فراهم کردن امکانات برای خدمت رسانی مطلوب توسط دستگاه‌های ذیربط بر اساس تکالیف قانونی تأکید کرد.

خراسان جنوبی

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند خراسان جنوبی بازدید کرد.

سیستان و بلوچستان

معاون امور عمرانی استانداری و هیئت همراه از عملکرد و روند اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی بخصوص بزرگراه زاهدان ـ زابل بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت.

ایرانشهر

در بازدید مردم و مسئولین از پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی هنری شهرستان چابهار این پروژه ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی افتتاح می‌شود.

کرمانشاه

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه از بهره‌برداری راه روستایی شهرکان با حضور استاندار خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت آسفالت برخوردار هستند.

بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل شدید بوشهر-برازجان و بزگراه سیداف-چغادک-عسلویه از ۶ صبح امروز خبر داد.

فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از انسداد دو محور استان به دلیل تخریب پل‌های اصلی و دو محور به دلیل احتمال نشست و ریزش خبر داد.

مرکزی

بنا بر اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، مبحث بازآفرینی پایدار شهری به عنوان یک اصل و یک ضرورت باید در رأس برنامه‌های شهری باشد.

گیلان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به حجم زیاد بارش برف در مناطق کوهستانی گفت: ارتفاع برف در شهرستان سیاهکل به بیش از ۹۰ سانتیمتر رسید و محور سیاهکل، آبی نام، دیلمان به علت ریزش بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود است.

زنجان

اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در دولت یازدهم مطالعه، طراحی و اجرای پروژه­‌های استانی و ملی به تعداد ۵۹ پروژه با زیربنای ۱۴۵۳۵۰ مترمربع با كاربری‌های فرهنگی، اداری، ورزشی، آموزشی و درمانی را به سر انجام رسانده است.

خوزستان

در پی ورود خط کشتیرانی N.Y.K کشور ژاپن به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، نخستین کشتی این خط به نام ایوامی (Iwami) در این مجتمع بزرگ بندری پهلو گرفت.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در راستای توسعه فضای سبز در سطح شهرها، تغییر کاربری زمین‌ها در سطح شهرها است.

کرمان جنوبی

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از بازدید معاون عمرانی استانداری به همراه مدیرکل راه و شهرسازی این اداره کل و هیات همراه از محور جیرفت –سه‌راهی بم، پل جنگل آباد و شهرک خودآفرین عنبرآباد خبر داد.

لرستان 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از تعیین تکلیف بیش از ۴ هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: ۱۴۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی راه و شهرسازی استان هزینه شده است.

ایلام

پیشرفت فیزیکی احداث بزرگراه ایلام – مهران (محور اصلی اربعین) در بازدید و دومین نشست ماهانه استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاه‌های مرتبط استان در محل پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما