شناسهٔ خبر: 35188 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همكاری جديد دو مركز علمی - تحقيقاتی ايران و فرانسه؛

گام‌های جديد مرکز تحقیقات راه، مسکن در زمينه استانداردهای ایمنی در برابر آتش/ امضای تفاهمنامه همکاری با هلدینگ ایفکتیس فرانسه/ تلاش برای دست‌یابی به ایزو ۱۷۰۲۵

تفاهم نامه تفاهمنامه همکاری برای ایجاد شرایط همکاری‌ در حوزه‌های آموزشی و ارزیابی محصولات ساختمانی به منظور تطبیق آنها با استانداردهای ایمنی در مقابل آتش میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هلدینگ ایفکتیس فرانسه منعقد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ظهر امروز چهارم اسفند تفاهمنامه همکاری میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و گروه فرانسوی ایفکتیس فرانسه که فعال در بررسی و آزمایش ایمنی در برابر آتش، مدل‌سازی و اعطای گواهینامه‌های مرتبط است، منعقد شد.

این تفاهم‌نامه به‌منظور ایجاد شرایطی برای همکاری‌ها در حوزه‌های ارزیابی محصولات ساختمانی به منظور تطابق آنها با استانداردهای ایمنی در مقابل آتش، آموزش‌های فنی و دانشگاهی متخصصان علاقه‌مند در ایران که شامل پرسنل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هستند، فعالیت‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در داخل و خارج پلتفرم جندی‌شاپور و ارایه خدمات پشتیبانی فنی و مشاوره به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و تصویب توسعه محصولات ملی در ایران به امضای محمد شکرچی‌زاده، رئيس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانیل ژویه مدیر هلدینگ ایفکتیس رسید.

بر اساس این تفاهمنامه ایفکتیس متعهد می‌شود برنامه‌های آزمایشی مشترکی را با مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی به منظور جبران نقیصه‌هایش انجام دهد. البته آزمایشگاه‌ها باید هزینه‌های آزمایش خود را خود بپردازند و نمونه محصولات از طرف اییفکتیس انتخاب می‌شوند. نمونه محصولات توسط Efectis Era Acyrsa جمع‌آوری و به تمام آزمایشگاه ارسال می‌شوند و آزمایشگاه‌ها باید به طور مساوی هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و نمونه‌برداری را پرداخت کنند و هدف از این کار کمک به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای دست‌یابی به ایزو ۱۷۰۲۵ است و بخشی از اقدامات اولیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای اعتبار سنجی توسط Efectis محسوب می‌شود.

بعد از بازرسی رسمی توسط Efectis، این موسسه توافق می‌کند که درخواست رسمی خود را برای به رسمیت‌شناختن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان پیمان‌کار فرعی Efectis به مقامات ایرانی به منظور درج علامت CE تسلیم کند.

Efectis خدمات آزمایش آتش برای محصولات ساختمانی و حمل‌و‌نقلی را برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی فراهم خواهد کرد. همچنين برای هر مورد و قبل از هر قرارداد، برای دریافت اطلاعات در مورد جزئیات خدمات، شامل قیمت، زمان و محدودیت‌های ارایه خدمات و ...، مشاوره‌های انجام خواهد شد.

هر دو طرف توافق کردند که در صورت نیاز با یکدیگر فرآیند صدور گواهینامه را برای صنایع و محصولات ساختمانی تسهیل کنند و گواهینامه‌های داوطلبانه خاص می‌توانند به‌منظور افزایش سطح ایمنی در ساخت‌و‌ساز براساس چارچوبی قابل‌ قبول انجام شوند. این گواهینامه‌ها شامل تاییدیه تاسیسات، گواهینامه تاییدیه ایمنی کامل، طرح‌های گواهینامه‌های ساختمان و ساخت‌و‌ساز برای ساختمان‌های پرخطر، ساختمان‌های پر رفت و آمد و گواهینامه‌های ساختمان‌های موجود است.

همچنین با توجه به اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئولیت تکامل قانون‌گذاری و استانداردسازی در ایران را برعهده دارد، Efectis موافقت کرد تا در این حوزه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را پشتیبانی کند که این حمایت از طریق ارایه خدمات مشاوره‌ای، بازرسی و مهندسی در حوزه‌های ایمنی آتش خواهد بود.

همچنین هر دو طرف توافق کردند که یا دوره‌های مشترک و شرایط آموزشی را محقق یا از Efectis درخواست کنند که دوره‌های خاصی را مانند سازمان آتش‌نشانی و آموزش اساتید براساس شرایط آموزشی سطح بالای CFBT-fr برگزار کند و Efectis توافق کرد که از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دوره‌های دانشگاهی برای ارایه اطلاعات اولیه پشتیبانی کند.

این توافق‌نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال معتبر خواهد بود و برای دوره بعدی می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد و به مدت سه سال دیگر تمدید شود.

نظر شما