شناسهٔ خبر: 35194 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر هلدینگ ایفکتیس در گفت‌وگو با پایگاه خبری تاکید کرد

ارائه دانش و تجربه‌های ایفکتیس برای جلوگیری از تکرار حادثه پلاسکو/ تاثیر منفی حادثه پلاسکو در جذب توریسم/ راه طولانی ایران تا رسیدن به بازار جهانی محصولات محافظ در برابر حریق

مصاحبه مدیر هلدینگ ایفکتیس با ابراز تاسف از وقوع حادثه پلاسکو از آمادگی این گروه فعال در بررسی ایمنی در برابر آتش برای ارائه دانش و تجربه به ایران برای جلوگیری از تکرار حادثه پلاسکو خبر داد.

دانیل ژویه، مدیر هلدینگ ایفکتیس در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری میان هلدینگ ایفکتیس و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: هدف اصلی از امضای این تفاهمنامه ارتقای ایمنی ساختمان‌های ایران در برابر آتش است و با توجه به اینکه ما دارای تجربه ۵۰ ساله در ارائه دانش این حوزه در کشورهای فرانسه، هلند و ترکیه هستیم امضای این تفاهمنامه می‌تواند کمک زیادی به ایران باشد.

ژویه افزود: نقش سیستم‌های ساختمانی در ایمنی بسیار مهم است تا شاهد اتفاقات تلخ و حریق نباشیم و لازم است از همان وموادی که محقق در آزمایشگاه مورد تست و ازیابی قرار می‌دهد در ساختمان‌ها استفاده شود.

مدیر هلدینگ ایفکتیس گفت: ایفکتیس دارای امکانات آزمایشگاهی خوبی برای حوزه‌های زلزله و کنترل مصالح ساختمانی است. از سوی دیگر با اینکه ایران دارای صنایع ساختمانی بزرگی است هنوز در آغاز راه قرار دارد و باید تا رسیدن به بازار جهانی و صادرات گام‌های بلندتری بردارد.

وی با بیان اینکه وقوع حادثه پلاسکو بسیار تاسف‌بار است، افزود: این حادثه تبعات منفی دارد و دارای تاثیر منفی بر جذب توریسم است و ما آماده هستیم که دانش فنی و تجربه خود را برای ایمن کردن ساختمان‌های جدید و نیز ارتقای ایمنی ساختمان‌های قدیمی در اختیار قرار دهیم.

ژویه گفت: در ۱۹۰۹ حادثه‌ای در یکی از تونل‌های فرانسه رخ داد که منجر شد نقاط ضعف را بشناسیم و دریابیم که با وجود مقررات موجود گاه مسائلی نادیده گرفته می‌شود.

نظر شما