شناسهٔ خبر: 35249 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان:

تکمیل هشت و نیم کیلومتر ریل آستارا - آستارا در جمهوری آذربایجان/ راه آهن آستارا- آستارا همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان را گسترش می دهد

قطار مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: راه آهن آستارا - آستارا به سبب جایگاه خاص و ممتاز در منطقه، همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را گسترش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا جاوید قربان اف عصر پنجشنبه در بازدید از پل ریلی آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران افزود: با اتصال راه آهن آستارا-آستارا بیشتر کالاهای صادراتی و وارداتی کشورهای اروپایی به سرعت حمل و نقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راه آهن آستارا-آستارا روابط اقتصادی کشورهای منطقه را تسهیل می کند، اضافه کرد: این خط ریلی تکمیل کننده کریدور شمال-جنوب است و کالاهایی که از خلیج فارس به بندرعباس وارد می شود، به واسطه این خط ریلی به روسیه و اروپای شرقی حمل و نقل خواهد شد.

جاوید قربان اف با بیان اینکه شرکت های اروپایی از این طرح ریلی بین المللی نهایت بهره برداری را خواهند کرد، اظهار کرد: شرکت های اروپایی به صورت جدی پیگیر تکمیل این طرح هستند تا با استفاده از آن در حوزه وسیع بین المللی به تجارت بپردازند.

وی ادامه داد: این خط ریلی قدرت اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را نشان می دهد و از این طریق سود کلانی نصیب دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل هشت و نیم کیلومتر ریل آستارا - آستارا در جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: این خط با اتصال به راه آهن رشت، نقش اساسی خود را در حوزه اقتصاد ایفا خواهد کرد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال جاری به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی بین دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا قرار است بزودی به بهره برداری برسد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما